Anbefalte innlegg

Skal få lagt på litt voks på bilen mi, men hvilke anbefaler dere. Har kikket litt på disse:

 

Dodo Juice Light Fantastic

 

Chemical Guys XXX Hard Core Carnauba Wax

 

Poorboy's Natty's Paste Wax - Red

 

bilen det gjelder er en sølvgrå passat. hvilke holder lengst?

 

Har dere noen anbefaling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få lagt på litt voks på bilen mi, men hvilke anbefaler dere. Har kikket litt på disse:

 

Dodo Juice Light Fantastic

 

Chemical Guys XXX Hard Core Carnauba Wax

 

Poorboy's Natty's Paste Wax - Red

 

bilen det gjelder er en sølvgrå passat. hvilke holder lengst?

 

Har dere noen anbefaling?

 

meguiars mirrior glaze wax. : rock :: rock :: rock :: rock :: rock :: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

meguiars mirrior glaze wax. : rock :: rock :: rock :: rock :: rock :: rock :

 

Hvilken voks er det? Megs har en ganske stor produktserie..

 

Rubbish Boys OE er en snasen voks med god holdbarhet og ser bra ut, dog litt dyrere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de tre du ramser opp er det bare Natty's røde jeg har erfaring med. Brukte den på to biler, men byttet den så bort.

JEG syns den var for klissete og vanskelig å buffe og jeg ble heller ikke kjempefornøyd med utseende eller egenskaper vs vann og skitt.

Den beste voksen jeg har prøvd av de rimelige er Collinite 845 (den jeg byttet mot Natty's faktisk). Den er det dessverre ingen norske butikker som har i webshopen sin, så jeg har bestilt påfyll fra England (Shinearama) av denne.

Den er flytende, lett å påføre, hazer fint, og lett å buffe. Den gir en ganske heftig glans sammenlignet med mange andre vokser jeg har prøvd, kan minne om et lag Gladpack (plastfolie) som ligger utenpå lakken.

Andre vokser fremhever fargen mer, som feks Chemical Guys E-zyme og Dodo Juice Blue Velvet Pro.

Pr idag har jeg fem vokser til holdbarhetstest på min egen bil, alle ble påført for mellom 1-2mnd siden:

Victoria Wax Mayhem

Collinite 845

Dodo Juice Blue Velvet Pro

Chemical Guys E-zyme

Swissvax Shield

 

Sålangt er det Collinite 845 og E-zyme som ser best ut, dog på forskjellig måte;

845 er blankest, E-zyme ser våt ut selv om bilen er tørr, og gir en fin dybde der flakes vises godt.

 

Shield og Mayhem er de som pr idag sheeter vann dårligst, 845 og E-zyme har også mest vannskrekk av samtlige.

 

Edit:

Dette er da på en svart bil, med fargen Magic Black.

Forøvrig er dette med voksvalg omtrent like vanskelig som å kjøpe seg et par nye sko, eller å velge hvilken farge en vil ha på sin nye bil.

Tre norske leverandører du kan sjekke ut er;

http://www.autobahn-bilpleie.no

http://www.scandicshine.no

http://www.blankbil.no

 

I tillegg er det et utall voks-velge-tråder på http://www.detailersclub.no du kan ta en titt på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det gull å handle Collinite fra. Da har du voks herfra og til evigheten!:

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Collinite-TRIO-SPECIAL-one-each-915-476-845-Kit-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2ea55b68d4QQitemZ200342726868QQptZBoatQ5fPartsQ5fAccessoriesQ5fGear

 

Jeg har kun fått testet 476'en på svigermor sin bil, men skal prøve 845'en nå etter å ha lest hva Knut Arne skrev. Er det noe Collinite er kjent for, så er det nettopp holdbarhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de tre du ramser opp er det bare Natty's røde jeg har erfaring med. Brukte den på to biler, men byttet den så bort.

JEG syns den var for klissete og vanskelig å buffe og jeg ble heller ikke kjempefornøyd med utseende eller egenskaper vs vann og skitt.

 

Jeg har samme erfaring som deg vedrørende Natty`s, dog den blå. Den ble liksom aldri helt tørr og var klissete og vrien å få av lakken igjen. Ble heller ikke så blank som jeg hadde håpet, men vannet preller bra av syns jeg. Litt spent på holdbarheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen bilder av Dodo Juice DIamond White på sølv metallic bil... Noen med og uten vann :)

Passat_ 003 (Large).jpg

Passat_ 026 (Large).jpg

Passat_ 007 (Large).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og noen til....

 

Vet ikke om disse gir noe godt inntrykk jeg, men synes voksen var god å jobbe med og å legge på, litt tung å buffe av når den hadde ligget en lang stund (måtte gjøre noen ærender imellom..), men ikke noe problem. Holdbarheten har jeg ikke fått testet enda..

Passat_ 024 (Large).jpg

Passat_ 025 (Large).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flere som har testa collinite 845?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd colinite 845, men la 915 på denne polo'n

 

DetailingPolo110.jpg

 

Veldig fin å legge og buffe.

 

Selv har jeg lagt swissvax shield på audi'n, håper den holder bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars Mirrior Glaze

 

Langtidsvoks for vinteren

- MG 21 2.0

- MG 20

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite er THA BOMB når det gjelder holdbarhet. I fjord la vi på en liten lupo i november mener jeg det var og det holdt seg over hele vinteren!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MG 21 og 20 er sealere..

 

Jeg vet..

Men mange andre som blander, så tok en råkjans!

Siden han var ute etter noe som hadde god holdbarhet : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk til innkjøp av AG HD wax i dag... Ikke at jeg ikke har tro på Mads Kristian Fossen, MG #66 og Dodo Juice, men siden bilen er nypolert og mer eller mindre detailed rund baut går jeg på med friskt mot i helgen og drar på et lag voks på egenhånd. Poster bilder av resultatet når jeg er ferdig (om godværet slår til som avtalt). Blir på feil merke, men det må vel gå greit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.