#1 Skrevet September 19, 2010 Trenger litt hjelp til å finne ut hva som er galt. Bilen er en VW Passat 01 mod 1,9 tdi 4 motion da jeg var på vei hjem mistet jeg motorkraft i en motbakke. Lå i 6. Og mistet fart i 100 sona. Trillet inn på nærmeste bensinstasjon. Sjekket ojlenivå, var litt under minimum. Fylte på en skvett og når jeg da startet opp igjen så røkt det umiddelbart grå hvitt fra eksosen. Luktet også litt surt. Hørte heller ingen "uling/hvining" fra turboen. Lot bilen stå igjen og trasket hjem, var bare 2 km hjemmefra. Eldsteman på snart 3 syns det var stor stas å være ute midt på natta da;) noen som har noen forslag og hva/ hvordan jeg kan sjekke det ut? Noen som også tilpset meg om toppakningen... Og noen sol vet hvor det er best å få tak i evt ny turbo for en grei pris? Alle forslag og hjelp mottas med stor takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 19, 2010 Ved å demontere innsugslangen til turboen går det an å kjenne etter om det er mye slakke evt om den går rundt. Bytta turbo på min 130hk AVF i sommer. Kjøpt på ebay kom det på ca 2800.- . Har kjørt 400mil uten problemer etter det. http://cgi.ebay.com/TURBO-CHARGER-VW-AUDI-SKODA-130HP-1-9-AWX-AVF-717858-/170538720805?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27b4e65e25 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 19, 2010 Hmm ... Demontert litt. Ikke bra. Ingen slakk aksialt men sikker 4 mm radialt. Tror nok det trengs en utbytting, har gått drøye 280k også så. Tok det lang tid fra Kina ? Like greit med en Kina turbo til under 3 k enn en Kina turbo kjøpt i Norge til 7;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 19, 2010 Tok 10 dager med DHL. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...