83 Audi 100/200 2.2T 10v - bremser fungerer når bilen er kald, henger på når varm?

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borte i dette, og veit hva det kan skyldes? Er det så enkelt som at den må luftes, eller er det andre ting? Gjelder en bil jeg vurderer å kjøpe, så får ikke fylt inn mer info enn det selger gir meg. Fungerer fint når bilen er kald visstnok, men henger seg på så fort man bruker bremsene når den er varm.

 

Mads Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn ut om det gjelder både forran, og bak, eller om det kun er bak det henger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foran mest og litt bak, sier han. Hvis det kun hadde vært foran, så hadde det nok ikke vært verre enn kalipere, skulle jeg tro. Men litt bak (?) - hovedpumpa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mest sannsynlig hovedsylinderen som henger, var sånn på 200n min å, men da var det bare venstre forhjul som hengte seg opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her , hovedbremsesylinder hengte seg opp i tide og utide når det ble litt tempratur på bremseveska på den gamle Cs quattro`n :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kurrant jobb å bytte, eller er det helvetes mye knot? :P

 

Denne det er snakk om, altså?

 

P8195671.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og noen som ser hva slags motor det er, i tilfelle jeg kjøper bilen og må bestille delen?

 

25_1110238269.jpg

 

Er ombygd, så får ikke opp riktig motorkode på Mekonomen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mc1? eller 1b? 169, eller 200hk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg neimen ikke sikker på, og ei står det i annonsen. Sendte en SMS for å høre nå.

 

Edit: Er ABS på bilen også, om det skulle ha noe å si på hvor vanskelig det eventuelt er å skifte hovedbremsesylinderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visste ikke hverken motorkode eller hvor mye hk det var originalt, men det får man eventuelt finne ut seinere.

 

Men er det mye knot å bytte hovedbremsesylinderen? Hvis det ikke er demontering av halve motorrommet og ut med alt, skal jeg fint overleve prisen på en ny sylinder.

 

Edit: Eier trodde det var 165hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en helt rett frem jobb. selve hovedyslinderen sitter i 2 stk bolter, så har du jo rørene. alt sitter lettvint til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter rett under tanken til bremsevæska?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp , bremseveskekoppen sitter oppå sylindern ja :) bytt den og en god runde med lufting på alle hjul så er jobben gjort :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar;)

 

Noen spesiell rekkefølge disse burde luftes i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar;)

 

Noen spesiell rekkefølge disse burde luftes i?

 

 

HB-VB-HF-VF Det er hvertfall det jeg har lært:) Man begynner altså med den som er lengst unna bremseveskebeholderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min hang også på bremsene når den ble varm, her var det noen luftehull/sil i hovedsylinderen som var tett så da hjalp det å bytte hovedsylinderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tyder det på at det er det på denne også, siden det er så mange som har hatt problemer med dette:) Regner med det var den det var bilde av som du byttet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.