Anbefalte innlegg

Har to stk 88mod. v8 og begge motorene har samme feil. når man ruller ned bakker og gir på igjenn kommer det en kjempe sky med blå røyk. er det ventil tetninger eller stempelfjærene som slipper igjennom olje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har to stk 88mod. v8 og begge motorene har samme feil. når man ruller ned bakker og gir på igjenn kommer det en kjempe sky med blå røyk. er det ventil tetninger eller stempelfjærene som slipper igjennom olje?

Er vel rett og slett sliten blokk :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel rett og slett sliten blokk :P

ja d e jo å en mulighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen hemmelighet at første generasjons V8-motorer fra Audi har problemer med oljeforbruk pga behandlingen av sylinderveggene. Blokken er av aluminium, og det er strengt tatt ingen foringer. Sylinderveggene ble behandlet med Nikasil (etsede sylindervegger på tidlige motorer), og Nikasil-teknologien var ikke så velutviklet i starten, noe som gjorde at det oppstår oljeforbruk som resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen hemmelighet at første generasjons V8-motorer fra Audi har problemer med oljeforbruk pga behandlingen av sylinderveggene. Blokken er av aluminium, og det er strengt tatt ingen foringer. Sylinderveggene ble behandlet med Nikasil (etsede sylindervegger på tidlige motorer), og Nikasil-teknologien var ikke så velutviklet i starten, noe som gjorde at det oppstår oljeforbruk som resultat.

okei. va er enkleste reprasjons metode? få lakt ny nikasil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper du har dårlige ventilstyringer og tetninger også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei. va er enkleste reprasjons metode? få lakt ny nikasil?

Å behandle en blokk på denne måten er så omfattende å dyrt, at jeg heller ville anskaffet motor og girkasse fra A8 95 ->

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...det er jo hull i blokka...

Det stemmer ganske bra det. Er fullt mulig å sveise mtp hvor hullet er. Ryker ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke å være dårlig blokk! jeg ville ha skrudd av toppene og målt sylindrene! Ifølge autotrim i trondheim så er disse også plaget med ventiltettinger.

Min v8 røyk på samme måte når jeg kjøpte den. jeg bytta motorn men når jeg plukka ned den gammle motorn og målte sylindrene så viste deg seg at blokka er 2/100 mm slitt på det værste (langt ifra utslitt), har den blokka i bilen igjen nå med topper fra en annen v8 og den ryker ikke på motorbremsing!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men da får jeg ta toppene av å se va som skjuler seg dær:) va skal innvendig mål være på sylindrene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blårøyk etter motorbrems ved pådrag er stortsett ventil tettninger:) Ikke bra sylinderforinger på disse heller.. men når det kommer som beskrevet her så er det typisk ventil tettninger:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blårøyk etter motorbrems ved pådrag er stortsett ventil tettninger:) Ikke bra sylinderforinger på disse heller.. men når det kommer som beskrevet her så er det typisk ventil tettninger:)

Klarer man å bytte disse me toppene på eller må man ta ut ventilene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.