#1 Skrevet September 19, 2010 Har to stk 88mod. v8 og begge motorene har samme feil. når man ruller ned bakker og gir på igjenn kommer det en kjempe sky med blå røyk. er det ventil tetninger eller stempelfjærene som slipper igjennom olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 19, 2010 Har to stk 88mod. v8 og begge motorene har samme feil. når man ruller ned bakker og gir på igjenn kommer det en kjempe sky med blå røyk. er det ventil tetninger eller stempelfjærene som slipper igjennom olje? Er vel rett og slett sliten blokk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 19, 2010 Er vel rett og slett sliten blokk ja d e jo å en mulighet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 19, 2010 Det er ingen hemmelighet at første generasjons V8-motorer fra Audi har problemer med oljeforbruk pga behandlingen av sylinderveggene. Blokken er av aluminium, og det er strengt tatt ingen foringer. Sylinderveggene ble behandlet med Nikasil (etsede sylindervegger på tidlige motorer), og Nikasil-teknologien var ikke så velutviklet i starten, noe som gjorde at det oppstår oljeforbruk som resultat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 20, 2010 Det er ingen hemmelighet at første generasjons V8-motorer fra Audi har problemer med oljeforbruk pga behandlingen av sylinderveggene. Blokken er av aluminium, og det er strengt tatt ingen foringer. Sylinderveggene ble behandlet med Nikasil (etsede sylindervegger på tidlige motorer), og Nikasil-teknologien var ikke så velutviklet i starten, noe som gjorde at det oppstår oljeforbruk som resultat. okei. va er enkleste reprasjons metode? få lakt ny nikasil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 20, 2010 Jeg tipper du har dårlige ventilstyringer og tetninger også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 20, 2010 okei. va er enkleste reprasjons metode? få lakt ny nikasil? Å behandle en blokk på denne måten er så omfattende å dyrt, at jeg heller ville anskaffet motor og girkasse fra A8 95 -> 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 20, 2010 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=184552 Selges for en billig penge, du bor jo ikke så langt unna heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 20, 2010 ...det er jo hull i blokka... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 20, 2010 ...det er jo hull i blokka... Det stemmer ganske bra det. Er fullt mulig å sveise mtp hvor hullet er. Ryker ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 20, 2010 Trenger ikke å være dårlig blokk! jeg ville ha skrudd av toppene og målt sylindrene! Ifølge autotrim i trondheim så er disse også plaget med ventiltettinger. Min v8 røyk på samme måte når jeg kjøpte den. jeg bytta motorn men når jeg plukka ned den gammle motorn og målte sylindrene så viste deg seg at blokka er 2/100 mm slitt på det værste (langt ifra utslitt), har den blokka i bilen igjen nå med topper fra en annen v8 og den ryker ikke på motorbremsing! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 21, 2010 men da får jeg ta toppene av å se va som skjuler seg dær:) va skal innvendig mål være på sylindrene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 21, 2010 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=184552 Selges for en billig penge, du bor jo ikke så langt unna heller. [/ skal skjekke mine motorer først. å se om de kan brukes. vist ikke tar jeg kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 21, 2010 Blårøyk etter motorbrems ved pådrag er stortsett ventil tettninger:) Ikke bra sylinderforinger på disse heller.. men når det kommer som beskrevet her så er det typisk ventil tettninger:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 22, 2010 Blårøyk etter motorbrems ved pådrag er stortsett ventil tettninger:) Ikke bra sylinderforinger på disse heller.. men når det kommer som beskrevet her så er det typisk ventil tettninger:) Klarer man å bytte disse me toppene på eller må man ta ut ventilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...