Sotprikker bak på dieselbil

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode teorier om hva som er mest sannsynlige årsak til at dette skjer sånn plutselig??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen gode teorier om hva som er mest sannsynlige årsak til at dette skjer sånn plutselig??

Sotprikker? Hva mener du

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke nødvendigvis være sot. Asfalt lager også sorte prikker. Spesielt om du har kjørt på vei med ny asfalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope. Er olje/sot.....

Er jo en kjent sak at diesel biler spytter litt av forskjellige grunner, og derfor tenkte eg noen kan komme med noe spesifikk........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope. Er olje/sot.....

Er jo en kjent sak at diesel biler spytter litt av forskjellige grunner, og derfor tenkte eg noen kan komme med noe spesifikk........

Kan jo være det kommer i fra turbo mens den kald. Ryker den noe når den er varm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være det kommer i fra turbo mens den kald. Ryker den noe når den er varm?

Ryker ingenting og går fint

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert noen som har mer teknisk feil-relaterte forslag, men jeg får jo en viss mistanke om at dette _kan_ skyldes mer kondens i eksosanlegget med temperaturene nå på høsten, kontra sommeren. Hvis det har kommet nå plutselig og du ikke merker andre feil. Dette spruter jo ut en stund inntil det har "tørket opp" etter at du har kjørt en stund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, jo, kan jo selvfølgelig ligge noe her, men har hatt dette på tidligere biler også, og mener det ikke var årstid relatert. Derfor lurte eg på om det er en bestemt komponent en kan gå på for hvor dette oppstår.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres egentlig ut som sliten turbo.. men rart den ikke ryker litt da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei den ryker ikke, men er jo dumt å skifte en turbo til mange store lapper, om det er noe annet som kan forårsake dette de?...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden service? Kan få litt mere sot i eksosen med tett luftfilter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som en liten olje lekasje. d vill virvle oppigjenn på bilen bak..har selv vert plaga med dette når bunnpanna mi var eit lite hull i. ca en dråpe i halltimen men likevel nok til att det virkeli blei mye små sot/olje prikker på bagasjeluka og støtfangeren..

så sjekk om bilen lekker noe olje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er heldigvis helt tett og fin etter som eg kan se.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.