#1 Skrevet Februar 20, 2005 Da polerte jeg siste felgen i dag.. Høyglanspolering med drill og skive går unna! Det ene bildet er tatt når drillen har nesten 2000 omdreininger.. Sånn ble resultatet.. Ikke helt krom men ikke veldig langt ifra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2005 Klarer jo å glemme bilde da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2005 Og et bilde fra gutterommet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2005 ser bra ut d der Var det vanskelig å unngå å komme for langt inn når du polerte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 20, 2005 Så utrolig bra ut, Håkon!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 20, 2005 ser bra ut d der Var det vanskelig å unngå å komme for langt inn når du polerte? Var enkelt å polere de felga her... Har polert vanskeligere felger før i uka.. Det er opprinnelig Brock B1 med "polert" kant så det er en liten overgang sånn at det ikke blir altfor stygt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 20, 2005 Så utrolig bra ut, Håkon!! Jo takk! Får begynne på noen småting på jetta'n snart tenker jeg.. Om jeg får tid... Sitter jo bare her hele dagen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 20, 2005 Hehe Skal du polere andre deler på jettaen eller ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 20, 2005 Hehe Skal du polere andre deler på jettaen eller ? Prøve å få tatt dynamo og stabstaget skikkelig iallefall... Tatt dynamoen din eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 20, 2005 Tatt dynamoen ja faktisk ganske lett å pusse på. Verre med den jævla vifta!! Har ikke gjort det altfor bra egentlig. Gjøre det opp igjen til vinteren, og sende det til chroming i stedet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 20, 2005 Tatt dynamoen ja faktisk ganske lett å pusse på. Verre med den jævla vifta!! Har ikke gjort det altfor bra egentlig. Gjøre det opp igjen til vinteren, og sende det til chroming i stedet. Hehe.. Vifta får jeg ta lilla eller noe.. gidder ikke sitte med pussepapir på den i flere dager... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 20, 2005 Spørs hvor nøye du skal være da Dreiv kun et par timer på vifta jeg da..Ikke perfekt, men ble fornøyd. Det ser bra ut som sagt, gjøre det opp igjen til vinteren igjen. (som om man er arbeidsledig da) hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 20, 2005 var det klarlakk på kanten før du begynte å polere? kanskje jeg burde finne frem mine fra garasje loftet å gjøre noe med dem, kan du liste opp det jeg trenger av utstyr? har ingenting jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 20, 2005 var det klarlakk på kanten før du begynte å polere? kanskje jeg burde finne frem mine fra garasje loftet å gjøre noe med dem, kan du liste opp det jeg trenger av utstyr? har ingenting jeg Det var klarlakk på de ja.. Har laget meg en benk med el.motor sånn at hjulet går rundt i ca 20-30 km/t og da blir ting litt lettere.. Begynte først med å få av klarlakken og da bruker jeg et stemjern som er slipt skarpt på siden.. Med det "dreier" jeg av klarlakk-belegget.. Etter det grovsliper jeg med et tørrslipepapir ca 100.. Så går jeg over til vann ca 240 (viktig å ha jevnt med vann ellers kan det bli sånne hvite striper) så 600 og 1200-1500 vann... Etter det tar jeg stålull med såpe i, da får man fram litt glans og resten er det autosol... Til slutt har jeg også brukt skive som man setter på en drill + voks.. Drillen bør gå med iallefall 2000 rpm for at det skal fungere skikkelig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 20, 2005 Hmm, hørtes litt avansert ut jeg får se hva jeg tør å slenge meg ut i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 20, 2005 jeg har tenkt å polere innsuget på bilen min.. mye stress? Hva trenger man? har drill, men får man papir til å sette på den? Litt mye slit å slipe ned det for hånd vil jeg tru. gidder ikke sitte i fler dager å pusse lissom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 21, 2005 Blei jo konge detta da Kommer nok enda bedre fram til sommarn, når felga står på dyret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 21, 2005 Hva slags voks har du brukt og hvor fikk du kjøpt den polerskiva? Har ikke funnet noen passe skive noen steder jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 21, 2005 http://www.gasolin.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 21, 2005 Oi! Ser ut som du kan sakene dine. Meget pent! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 21, 2005 Får kjøpt sett med 2 skiver og forskjellige vokstyper på gasolin.no.. Der jeg har fått mitt ifra... Får litt ekstra finish med å bruke det.. Men man må ha en drill som klarer iallefall 2000 rpm pga at voksen skal "jobbe" seg inn... Begynner å kunne polere felger nå.. Begynte med felga jeg kjøpte til den andre bilen, så ble det felga på audi'en, så felga til en kamerat + at jeg har igjen noen felger til en annen kamerat... Har også noen til felger jeg kan polere om jeg får tid å lyst, men det er litt jobb og få det til... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...