Anbefalte innlegg

Hei, I min A4 2.4 98mod så sitter det en defa alarm av ukjent modell som er litt trøblete.

Problemet er at når man kobler til alarmen så vil den bare ule av seg selv, Dette er noe jeg ikke har testet selv da dette er hva selger sa til meg før jeg kjøpte bilen, men greit nok. Problemet er da at sentral låsen ikke fungerer noe som er veldig plagsomt. Jeg har ikke sett på dette noe selv men jeg har hørt at en del har akkurat dette problemet og da må bytte en del for og få alt til og fungere igjen som visstnok skal være ganske dyr?

Håper noen kan opplyse meg litt på dette problemet og kanskje også si akkurat hvilken del som antageligvis har ryket og ca pris på dette? Kan jo hende at man kan skaffe noe sånt billig fra tyskland?

Jeg vet ikke om alarmen er ettermontert eller ikke, men jeg vil tro det siden sensorene etter min mening er litt klønette satt opp, men kan hende de skal sitte slik originalt også.

Mvh Daniel!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

finn sentralen og sjekk hva slags modell det er... sikkert 8 serien.. Uansett... at alarmen går er kan være pga en av dør/bakluke/pansere bryterne er irra e.l.

Men når du setter deg i bilen, setter nøkkelen i tenninga og vrir om, sjekk om lyset til alarmen blinker når du feks åpner en av dørene.. dette er en test funksjon og den skal blinke når døra er åpen og slukke når du da lukker døra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testa litt nå, og der var typ 4 ledninger som ikke var koblet i noe som helst som bare slang? Så ikke ut til at det var noen annen ende til de kablene heller inni der. Når jeg testet så satt jeg meg inni bilen, med dørene lukket, starta bilen og da begynte det og skrike, tok opp døra og igjen, den fortsatte og skrike. Men den låste alle dørene når jeg startet bilen...

Er vel ikke noen orginal sender på disse bilene vil jeg tro? så om jeg må kjøpe hele alarmen ny og få et verksted til og legge det opp ? Slengte også med noen bilder, det er snakk om en 820x serie.

2ln9tf8.jpg

fdrpmo.jpg

Eventuelt om det finnes andre alternativer til og få fjernstyrt sentral lås?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de fire ledningene er kobla slik for å "lage riktig krets med de to releene som sitter i defal boksen"... dette er da for å styre sentrallåsen... mulig sentrallåsen din ikke funker pga. at signalet som defaboksen sender er for kort. Les og lær her :)

den hvite m/rød strip er jeg usikker på.... det får du nesten finne ut av selv, men funker ikke sentrallåsen din med nøkkel i låsen? I så fall så kan det være brudd, feilkobling på alarmen eller whatevah et sted... du må nesten bare feilsøke :P

jada, kan få et verksted til å legge opp ny til deg. 820 mener jeg at ikke har sstartsperre, så kan være greit å bytte til 821 eller nyere om du først skal bytte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de fire ledningene er kobla slik for å "lage riktig krets med de to releene som sitter i defal boksen"... dette er da for å styre sentrallåsen... mulig sentrallåsen din ikke funker pga. at signalet som defaboksen sender er for kort. Les og lær her :)

den hvite m/rød strip er jeg usikker på.... det får du nesten finne ut av selv, men funker ikke sentrallåsen din med nøkkel i låsen? I så fall så kan det være brudd, feilkobling på alarmen eller whatevah et sted... du må nesten bare feilsøke :P

jada, kan få et verksted til å legge opp ny til deg. 820 mener jeg at ikke har sstartsperre, så kan være greit å bytte til 821 eller nyere om du først skal bytte :)

Sentral lås fungerer helt fint med nøkkel, problemet er at jeg vil ha fjernkontrollen til og fungere, noe den ikke gjør pga alarmen er helt "ko-ko", samt i følge selger skal denne alarmen begynt og oppføre seg sånn helt plutselig, så spørsmålet er da om jeg må bytte selve enheten kanskje? Eventuelt om det finnes en måte og få "remote sentralås" uten alaram, altså et billigere alternativ-

Den røde og hvite ledningen kan kobles til stereo slik at vis noen napper ut den går alarmen, men uansett er alt kobla riktig, så må være defekt enhet da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må passe på at alarmen er AVSLÅTT for å kunne sjekke testfunksjonen, får du ikke slått den av med kontrollern så drar du til defa-forhanlderen og får han til å gi deg nødkoden, men da trenger han s/n: nret som står på sentralen din.

når du da får slått av alarmen, så sjekker du om test funksjonen på alarmen funker, om det ikke gjør det så er alarmen død.

verre er det ikke, men du må faktisk prøve litt hardere virker det som :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må passe på at alarmen er AVSLÅTT for å kunne sjekke testfunksjonen, får du ikke slått den av med kontrollern så drar du til defa-forhanlderen og får han til å gi deg nødkoden, men da trenger han s/n: nret som står på sentralen din.

når du da får slått av alarmen, så sjekker du om test funksjonen på alarmen funker, om det ikke gjør det så er alarmen død.

verre er det ikke, men du må faktisk prøve litt hardere virker det som :)

Prøvde div knappe funksjoner i går uten hell. Virker som alarmen bare henger seg opp så fort den får strøm og går av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.