Turbokutt Audi A4 1.9tdi 110hk/AFN

Anbefalte innlegg

Hei Turboen kutter under pådrag, kutter noen gang så lavt som 1900 rpm i motbakker.

Jeg har bytta LMM, n75, blenda EGR, så idag er bilen på verksted å får ny turbo og MAP sensor.

Men om det ikke funker hva kan være galt? Klarer bare ikke se for meg hvordan bilen er når den er i orden da den har kutta i 2 år : dum :

Bilen har gått 230000 så turboen begynner vel å se slutten på sin levetid?

Og må en ny turbo innkjøres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor bytter de map sensor? Sjelden disse ryker.... Sikkert vnt mekanismen som har koksa fast eller lekkasje på vakuumklokka. Denne kunne du ha byttet uten å bytte hele turboen hvis det var sistnevnte feil og sluppet unna laaangt billigere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det går å låne tråden litt da min far sin A6 har omtrent det samme problemet.

Den har lenge vært slik at den kan dra bra, så kutter den andre ganger å girer å somler, dette er jo automatkasse.

Igår var han å prøvde bilen uten å koble noe trykkslange fra n75 til vakumklokka. Når han kjørte da kunne den lade 2 bar, så neste gang han gir på ville den ikke gi mere en 0.5 bar. Kan det være vakumklokka som trengs å byttes? Det er vel ikke VNT turbo på AHU motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det går å låne tråden litt da min far sin A6 har omtrent det samme problemet.

Den har lenge vært slik at den kan dra bra, så kutter den andre ganger å girer å somler, dette er jo automatkasse.

Igår var han å prøvde bilen uten å koble noe trykkslange fra n75 til vakumklokka. Når han kjørte da kunne den lade 2 bar, så neste gang han gir på ville den ikke gi mere en 0.5 bar. Kan det være vakumklokka som trengs å byttes? Det er vel ikke VNT turbo på AHU motor?

AHU har wastegate turbo, altså ikke vnt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er nå ute fra verksted, de sa at turboen var gåen. Må den nye turboen kjøres inn før jeg kan begynne å dra på?

Ble ikke byttet MAP sensor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er nå ute fra verksted, de sa at turboen var gåen. Må den nye turboen kjøres inn før jeg kan begynne å dra på?

Ble ikke byttet MAP sensor.

Sålenge alt virker OK ved vanlig kjøring så er det bare å kjøre på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AHU har wastegate turbo, altså ikke vnt.

Stemmer, men det kan det være den interne wastegaten som er dårlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, men det kan det være den interne wastegaten som er dårlig?

Kan jo tyde på det ja siden ladetrykket varierer med utkoblet n75

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det jeg mener også. Er dette uvanlig? Bilen har jo nå gått snart 350 000km. Men den har vært sånn lenge da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det jeg mener også. Er dette uvanlig? Bilen har jo nå gått snart 350 000km. Men den har vært sånn lenge da.

350k km på original turbo, skal ikke se bort i fra at den er oppbrukt da ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen har vi hatt ut, og den snurra fint rundt, å ikke noe slakk inn og ut i det heletatt. Men siden trykke er noen ganger så andre ganger ikke så bør det være wastegaten? Vet vel ikke om en wastegate fra k03 turbo fra A4 kan passe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen har vi hatt ut, og den snurra fint rundt, å ikke noe slakk inn og ut i det heletatt. Men siden trykke er noen ganger så andre ganger ikke så bør det være wastegaten? Vet vel ikke om en wastegate fra k03 turbo fra A4 kan passe?

Aner ikke om det vil passe eller hvor lett det er å bytte :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.