Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle skulle shine opp vinterfelgene og har et par spørsmål.

 

Alle har riper hær og der fra kankjøring og div, samt at lakken har flasset litt noen steder og de er ganske inngrodd på baksiden av gammelt bremsestøv og dritt.

 

Så det jeg lurer litt på er hvordan jeg skal gå frem?

Regner med det første blir å få dem sandblåst, men hvordan skal jeg gjøre det med ripene? må de pusses helt ned eller kan man fylle de med noe ala sparkel?

 

Her er vertfall 3 bilder fra den ene felgen

CIMG0229 1.JPG

CIMG0230 1.JPG

CIMG0231 1.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ripene ser ikke så veldig dype tipper di forsvinner når du sandblåser di. jeg sandblåste mine felger og 99% av ripene ble borte, var bare noen dype hakk som ble igjen. som jeg la noe sikaflex i hakkene og pussa lett over di etter 1strøk grunning. deretter malte jeg di opp med vanlig industrimaling :) blei helt greit resultat..

 

men det beste er vel å få pulverlakkert felgene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av ripene er dypere enn de ser ut på bildene, men skal se å få de sandblåst så får jeg se da hva som blir igjen. :)

 

Tenkte at jeg i første omgang bare skal grunne og lakkere med vanlig billakk og klarlakk over, fungerer vell ei stund det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du bare skal bruke vanlig lakk (ikke pulver) så kan du fint bruke finsparkel til å fylle ripene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, takk for svar ! Nå må jeg bare knø meg til å få levert de til sandblåsing :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo godt mulig å skippe sandblåsing(alt etter hvor perfekt du vil ha det) og bare pusse med papir selv.

Blir de sandblåst og du skal lakke de med vanlig lakk har du endel pussing forann deg før å få de jevn nok til lakk, som du like godt kunne brukt til å bare pusse de ned..

Der lakken er god trenger du bare å matte før lakk. Lakkflass pusser du til jevn overgang til lakk og riper pusses tl ren alu og sparkles(dette må grunnes) har du større hakk bør de sveises i

 

Eksentersliper anbefales på det sterkeste, uansett sandblåsing eller ei :)

 

hilsen gladamatør

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.