Tåke/Kurvelys - Fungerer ikke hele tiden!

Anbefalte innlegg

Heisann.. Har et rart problem på min 99modell Audi A4 B5.

Når jeg skrur på Tåke/Kurvelysene så er det ikke bestandig begge lyktene slår seg på.: bh :

Hvis kun en lykt skrur seg på kan jeg skru av og på lysene en del ganger før begge faktisk fungerer.

Og hvis begge fungerer og jeg skrur de av og på så kommer bare et lys.

Hender også noen ganger at begge fungerer normalt. Men det er sjeldent!

Det er helt tilfeldig om det er høyre eller venstre side som slutter å virke...

Uten at jeg har feilsøkt tror jeg ikke det er kontaktfeil, siden dette kan foregå når jeg kun har tenningen på. Og det er ettermontert Xenon i lyktene (gjort av tidligere eier).

Har heller ikke hatt verken tid, plass eller ork til å feilsøke, så hadde vært supert om noen viste nøyaktig hva som må gjøres :)

-MVH Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom det er xenon, og det er varierer om det er høyre eller venstre som tenner, så ville jeg undersøkt om bilen lader ordentlig, er batteriet på topp, for hvis ikke så kan ettermontert xenon begynne slik du baskriver. De krever at strømmen er på topp for å tenne lyset. Har vært boti at de ikke tenner når lading/batteri ikke er på topp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.. Skal prøve å sjekke det når jeg kommer hjem fra jobb, men er det ikke rart at det ikke har vært slik i nerlys og langlys med ettermontert xenon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som skjer er at det sitter en motstand på tåkelyskretsen,som nedsetter spenning (11-9volt),dette gjør da at xenonkittet ikke klarer å tenne,siden det burde ha minimum 12 volt for å fungere som det SKAL..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahaaa.. Thank you! Får vurdere om jeg skal legge en strømførende kabel rundt, så jeg slipper den motstanden :)

Men da er saken løst :) Takk Takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da må du koble helt fra 12v,inn på bryter og utigjen...se heller om du finner en sikringsmotstandslignende sak enten på passasjersiden under dash,eller på førersiden...da er det bare å sette i en vanlig sikring der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.