Simmering til diff,audi 90q,hvor kjøpe?

Anbefalte innlegg

har en 87 mod 90q b3 som jeg trenger en smmering til diff på v siden(sperresiden),hvor får en tak i en slik billigst?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En vanlig maskinvare foretning ala TOOLS skaffer den for 15-20 kr. Hvis den er standard mål. Og det er den mest sannsynlig.

Men jeg tviler på at en slik standardtetning holder like lenge som en original en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan evt høre med øystein på quattroco, han skaffet til min s4...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En vanlig maskinvare foretning ala TOOLS skaffer den for 15-20 kr. Hvis den er standard mål. Og det er den mest sannsynlig.

 

Til min 1993 100 (C4) er den ikke standardmål ihvertfall, kostet 550 kr hos Audi-forhandleren i sommer. Jeg vet, siden jeg kjøpte den selv. Og, hvis jeg ikke tar helt feil, er det samme simmerringen på 90en. Syns å huske at den var den samme på min '87 Cq ihvertfall, sjekka dette da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til min 1993 100 (C4) er den ikke standardmål ihvertfall, kostet 550 kr hos Audi-forhandleren i sommer. Jeg vet, siden jeg kjøpte den selv. Og, hvis jeg ikke tar helt feil, er det samme simmerringen på 90en. Syns å huske at den var den samme på min '87 Cq ihvertfall, sjekka dette da.

 

Husker du hvilke mål den hadde, eller klarer å oppdrive de målene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei den er ikke akkurat standardim,er ganske stor. kan høre med quattroco.

er bare en vinterbil som skal lappes sammen til minst mulig kostnad:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei den er ikke akkurat standardim,er ganske stor. kan høre med quattroco.

er bare en vinterbil som skal lappes sammen til minst mulig kostnad:)

 

Har du målene på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målene på den?

 

nei,desverre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til at denne ikke har standardmål, så er den indre tetningen forskøvet sidelengs (sitter fordypet) i forhold til monteringsbanen (ytterkanten). Man må nok bite i det sure eplet og kjøpe en original Audi-del. Mulig jeg kan finne mål på en delediff jeg har i garasjen, men jeg gidder ikke gjøre dette nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til at denne ikke har standardmål, så er den indre tetningen forskøvet sidelengs (sitter fordypet) i forhold til monteringsbanen (ytterkanten). Man må nok bite i det sure eplet og kjøpe en original Audi-del. Mulig jeg kan finne mål på en delediff jeg har i garasjen, men jeg gidder ikke gjøre dette nå.

 

 

 

Fant den hær

 

vag cat har den for 9 euro og de er svindyre.

60x45x8 er standard mål men som du sier så er kansje utformingen annerledes. Jeg tro nok en standard ring hadde tettet alikevell

 

vag cat

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den du fant der er nok til høyre siden, den på venstre siden er mye større enn 60 mm. Tipper den er rundt 130 mm stor i yttermålet, etter hukommelsen fra i sommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den du fant der er nok til høyre siden, den på venstre siden er mye større enn 60 mm. Tipper den er rundt 130 mm stor i yttermålet, etter hukommelsen fra i sommer.

 

Fant 87 mod 90 quattro i vag cat catalogen. Samme delenr på begge sider...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den du fant der er nok til høyre siden, den på venstre siden er mye større enn 60 mm. Tipper den er rundt 130 mm stor i yttermålet, etter hukommelsen fra i sommer.

 

Fant disse på din bil... samme mål

 

her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet begge foran på min 2,8q.

Dette var standard mål, uten noen form for forskyving av tette-leppe.

Akselen den skal tette mot, er uansett såpass lang at det ikke betyr noe, om tettningen forskyves.

Det er samme kvalitet på du kjøper hos en verktøyforhandler som orginalt hos VAG.

Bare husk å få simmerring med støvtetting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet begge foran på min 2,8q.

Dette var standard mål, uten noen form for forskyving av tette-leppe.

Akselen den skal tette mot, er uansett såpass lang at det ikke betyr noe, om tettningen forskyves.

Det er samme kvalitet på du kjøper hos en verktøyforhandler som orginalt hos VAG.

Bare husk å få simmerring med støvtetting.

 

 

Man vet jo ikke sikkert om det er samme kvalitet på en maskinforretning. Det kan vel være forskjellig gummi blandinger ute å går. Et agregat eller en produksjonsbenk har kansje ikke like store temperatursvingninger, og trenger kansje ikke lik gummiblanding.

 

 

 

Skiftet du tetningen din på 1-2 timer er det ikke så farlig, men må du jobbe en hel lang dag for å få tak i tetningen så kan det være verdt å eliminere den usikkerhetsfaktoren mener nå jeg.

 

 

Dessuten har de den på autohouze så det er bare å bestille : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste leverer Simrit eller Dichta ringer.

Dette er samme som leverer til de fleste bilfabrikantene.

Eks. ZF-gear bruker disse orginalt.

Jeg har jobbet med maskiner og motorer i over 26 år, og har aldri vært borti en simmerring som ikke tåler samme kulde, og varme som en gearkasse. (eller motor for den saks skyld)

Du får selvsagt spesielle simmerringer, som er laget av annen gummi (eller plast, teflon osv). (eks. til syre, bremsevæske ++)

Disse må du bestille spesielt. Normale er laget i viton gummi, som er meget holdbart.

Det som vanligvis tar knekken på en simmerring er enten slitasje i akselen den tetter mot, eller tørrkjøring.

For all del, bare bestill orginaldel, den er ikke dårligere, bare noe dyrere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok sandt det, jeg bestiller helst på autohouze, da vet jeg at jeg får kvalitet til en rimelig penge, rimeligere enn på en maskinvareforretning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til at denne ikke har standardmål, så er den indre tetningen forskøvet sidelengs (sitter fordypet) i forhold til monteringsbanen (ytterkanten). Man må nok bite i det sure eplet og kjøpe en original Audi-del. Mulig jeg kan finne mål på en delediff jeg har i garasjen, men jeg gidder ikke gjøre dette nå.

 

Gikk litt fort i svingene i går, og jeg blandet sammen litt, :o fant den tetningen du snakker om ja og den er ganske så svær.

 

Har man tid til å vente litt og ev. slå det sammen med noe annet tror jeg fortsatt det er en del å spare på å handle på autohaus. De har den til 27$ og delenr er 017525400A

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bestilte den bare originalt,håper det er en del med god rabatt på:P like over 600 full pris og lå på lager i Oslo så får den på Mandag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.