#1 Skrevet September 22, 2010 Hei. Er snakk om en A4 B5 95 mod 1.8T AEB. Plages endel med "nykking" ved fult pådrag mellom 2-3000rpm, virker som bensin/tenningskutt, nykker skikkelig, men når jeg kommer over 4000rpm går bilen helt fint. Dette skjer bare ved "bånn" gass, og er ikke hver gang, ganske sporadisk. Bilen er chippet med chip fra BSR (kjøpt fra en her på forumet), men hadde dette problemet også før chipping. Ellers er det montert åpent luftfilter, fmic og alu resirk fra nordicturbo. Dette kom plutselig at bilen begynte slik. Ikke fått kjørt noe diagnose enda, skal gjøre det på fredag. Forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2010 du må nullstille gass spjeldet ditt!.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 22, 2010 Dårlige plugger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 24, 2010 Da har jeg teste endel mer, nullstillet gass spjeldet men det resulterte ikke i noe forskjell, ble kanskje litt mindre nykking. Men bilen nykker fortsatt. Dette kommer bare når bilen er blitt varm, ved kald motor går bilen bra og ingen nykking, men så snart dem blir varm begynner den igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 24, 2010 Hadde det samme på min 2,2t. Der var det en slange som hadde sprukket. Fikk ikke fullt trykk før ca 3500rpm Da rykket det noe jæv... fra ca 2000 og opp til trykket kom skikkelig. Dette var også kun ved fullt pådrag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 24, 2010 en av følgende, LMM, Coil/tennplugger, Turbo, "fucked tuning program"... Worst case bensinpumpe. men ville starte på punkt 1 på listen min og fulgt den videre... altså 1. LMM 2. Coil og plugger 3. Sjekke etter "dårlige" tuning programmer 4. sjekke etter oljelekasjone 5. sjekke lufttrykk lekasje de 5 over kan komme uten å gi noe feil i VAG COM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 24, 2010 Takk for innspill. Lmm virker jo grei når vi logger mens vi kjører. Alle fire coilene er byttet. Bilen var slik før chip installert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 25, 2010 Da ville jeg sjekket for trykk feil. Samt sett etter om tennpluggene er fine "rene". Er de mørke er det for mye olje og nest sansynlig oljelekasje. Hvor langt har du kjørt? Byttet turbo? Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 25, 2010 Har noe av det samme, har trodd det var girkassa ettersom jeg har tiptronic. Har nettopp byttet turbo, så kansje det har noe sammenheng? Fikk plutselig ett rykk etter kickdown igår og har egentlig bare blitt værre, men innimellom er det nesten borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 25, 2010 Og den tenner rett på alle sylindrene? Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 25, 2010 Var plaget med akkurat det samme , det var en coil(som var kun et år gammel) som var gåen. Ellers så er det n75, lmm , tenningsmodul og plugger verdt å sjekke, denne motoren spiser disse delene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...