Anbefalte innlegg

Hei

Har et lite problem med bilen min. Når jeg kjører i lav hastighet og bremser er det akkurat som om absen slår inn. Dette skjer kun i lav hastighet. Har byttet begge abs sensorene framme samt rengjort abs kransen. Merket et lite hakk i den ene kransen å har i ettertid lurt på om dette kanskje kan være problemet. Tenkte ikke på å sjekke den andre kransen etter hakk. Lurer derfor på om flere har et slikt problem og vet svaret. Har også prøvd å presse de lenger inn, uten resultat. Kan dette lille hakket i den ene kransen gjøre at absen slår inn i lav hastighet?

Kim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har opplevd det du gjør da det var metal støv på ABS føleren(den blir magnetisk),den ene sluttet å registrere under 8 km/h og ABSen slår inn..

Tørka av den så forsvant problemet..

Du kan logge følerene med vag-com så finner du ut hvilken føler som tuller..

Rengjort følerene bak og?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har ikke rengjort følerne bak.. antar de sitter like godt som de framme.. ene gikk lett å få ut framme mens den andre satt f...* så fast:P Men må kanskje prøve å gjøre ren de bak også... men kan et lite hakk i kransen føle til denne feilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke,men skulle ikke tro at det skulle ha noe å si..Har mer tro på at en føler tuller på lav hastighet p.g.a enten dritt eller defekt..

Få noen med vag-com til å logge følerene så finner du ut hva som skjer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanligvis når dette oppstår, så har abs "kransen" sprukket.. så er sikkert det hakket du oppdaget som er en sprekk helt igjennom.. er ikke sikker på om du får nye kranser til disse, eller om du må kjøpe nytt drivledd komplett: vinke :

mvh Tor h

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ikke ut som noe sprekk som går rett gjennom.. bare et lite hakk.. tror egentlig ikke det skal ha noe å si.. skal prøve å få sjekket følerne bak i dag:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har et lite problem med bilen min. Når jeg kjører i lav hastighet og bremser er det akkurat som om absen slår inn. Dette skjer kun i lav hastighet. Har byttet begge abs sensorene framme samt rengjort abs kransen. Merket et lite hakk i den ene kransen å har i ettertid lurt på om dette kanskje kan være problemet. Tenkte ikke på å sjekke den andre kransen etter hakk. Lurer derfor på om flere har et slikt problem og vet svaret. Har også prøvd å presse de lenger inn, uten resultat. Kan dette lille hakket i den ene kransen gjøre at absen slår inn i lav hastighet?

Kim

Jeg har opplevd akkurat det samme som du har her. Feilen da var at den ene ABS sensoren ikke var "dyttet" langt nok inn i monteringshullet.

Jeg var jo redd for å dunke den for langt inn og ødelegge den, og derfor kom den tydeligvis ikke langt nok inn ved første forsøk.

Jeg ville prøvd dette først, da det helt klart er det rimeligste og enkleste å gjøre sammenlignet med det som er nevnt over. Jeg er i tvil om det finnes noen "mal" for hvor langt inn disse skal, -men de skal jo selvfølgelig ikke berøre den kransen som den føler mot (skal være noen millimetere med klaring).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen..

Har enda ikke fått sett på bak sensorene, tenkte å ta det samtidig som jeg bytter til vinterdekk. Har en stygg anelse om at de kan sitte som f***. Er det noen som vet om det er mulig å måle seg fram for eks på bak sensorene for å se om det er en som har dårlig kontakt eller noe sånn? har dyttet sensorene framme gått inn i hullene så tror ikke det er der problemet ligger egentlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan som nevnt "måle" med vag-com.

Sikker noen i ditt nærområde som har vag-com og er villig til å hjelpe deg..

Vag-com er uansett en god innvestering vist du mekker bil selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare en sånn "billig" vag-com sak. Den finner ingenting galt med abs systemet så må nok ta en test med mer avansert utstyr enn denne:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal logge ABS følerene,ikke søke etter feilkoder.

Kan du logge med den du har?

velg abs styreenheten først (03), så velger du måleverdiblokk (messureblock) så er det vel kanal 2 eller noe rundt der så får du opp km/t på alle 4 sensorene.

Så er det bare å kjøre sakte og se hvilken sensor som ikke henger med..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.