#1 Skrevet September 22, 2010 Bilen stoppet midt en rundkjøring idag. Kommer ikke diesel ut av ihvertfall et av høytrykksrørene fra dieselpumpen. Prøvde å koble av bajonettkoplingen på dieselfilteret og brukte en flaske med tut for å sprøyte diesel inn til pumpen samtidig som det ble kjørt på starteren fortsatt ingenting ut på høytrykkssiden. Antar at pumpen er død. dieselpumpereim er på plass og stram. Andre muligheter til å verifisere at pumpen virkelig har tatt kvelden? Noen tips til hvor en kan få kjøpte rimelige brukte/overhalt pumper rimelig? Noen som har en liggende kanskje.. Dette er en 1994 Audi 100 R5 AAT, slik jeg har forstått det så har den en annen pumpe enn A6 AAT motoren, er dette korrekt? Tips mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2010 Bilen stoppet midt en rundkjøring idag. Kommer ikke diesel ut av ihvertfall et av høytrykksrørene fra dieselpumpen. Prøvde å koble av bajonettkoplingen på dieselfilteret og brukte en flaske med tut for å sprøyte diesel inn til pumpen samtidig som det ble kjørt på starteren fortsatt ingenting ut på høytrykkssiden. Antar at pumpen er død. dieselpumpereim er på plass og stram. Andre muligheter til å verifisere at pumpen virkelig har tatt kvelden? Noen tips til hvor en kan få kjøpte rimelige brukte/overhalt pumper rimelig? Noen som har en liggende kanskje.. Dette er en 1994 Audi 100 R5 AAT, slik jeg har forstått det så har den en annen pumpe enn A6 AAT motoren, er dette korrekt? Tips mottas med takk. Det meste står beskrevet i samletråden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 22, 2010 Og spesielt link nr 2 i samletråden bør du lese FØR du forsøker å starte mer, da årsaken til stans på disse oftere er løs bolt i veivfront og register ut av stilling enn at pumpe tar kvelden. De har relativt solide pumper. Når register er ute av stilling kommer heller ikke diesel da signaler fra div sensorer blir feil. Beklager hvis jeg skremmer deg med mulig registerfeil, men poenget er at det er lurt å sjekke det ut av saken før du drar den mer på starteren. Og ja, 100 og A6 pumper er ulike. Har trolig en slik liggende, men jeg tipper at du egentlig ikke trenger det. Jeg ville gjort følgende: - kontrollert at register og pumperem er korrekt innstilt, og ikke er ute av stilling - lest av feilkoder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2010 (endret) Takker for raske svar, skal avgårde og lese av feilkoder nå ikveld så får vi se.. Så forresten at det også såg ut til å være en diesellekkasje i bunnen av dieselfilteret der vannsensoren sitter, fikk dratt denne til skikkelig og da sluttet det å dryppe. kan det være så enkelt at dieselpumpen må luftes skikkelig? Dieselfilteret ble byttet for ca 5000 km siden. oppdatering: Det er ikke registrert noen feilkoder i ECUen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 23, 2010 Har du lekkasje i det omerådet så drar den inn luft der når motor går.. Been there. La pumpa få rett fra en flaske, den slangen som er midt på filteret. Sett gjerne flaska over pumpa og få hevert funksjon i tillegg. Da skal det komme diesel hvis du løsner på injektorrørene. Men son steinar sier, Du bør være sikker på regreima er ok En gang jeg hadde dratt full pumpa med luft og fikk absolutt ikke start, prøvde alle triks jeg hadde lest utenom startgass, startgass er no no... Jeg hadde tre dråper diesel ned i hvert glødeplugg hull, og satte på maks gløding ved å ta av kontakten på tempsensoren, da kom den på andre forsøk: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...