#1 Skrevet September 23, 2010 Har en fæl "syngelyd" i girkassa på min 100 2.6 framhjulstrekk, med manuell girkasse. Lyden går i takt med hastigheten på bilen. Den følger ikke turttall, og det har ikke noe å si hvilket gir jeg har den i eller om clutchen er koblet inn eller ut. Girkassa virker ellers i god stand og det er ikke noen ulyder eller problemer ved giring. Har bytta til ny girolje med qmi girbehandling, men lyden er fortsatt den samme. Noen som har vært borti liknende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2010 Hvis dette ender med at jeg bytter girkasse etterhvert; finnes det noen 6-trinns kasser som er bolt on? Evt. 5-trinns med høyere utveksling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2010 6-trinns er ikke bolt-on, men alle kasser fra C4 med revers ned til høyre er bolt-on i utgangspunktet, men bytter du til kasse fra 2.8 eller en nyere bil med TDI må du også skifte drivaksler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...