#1 Skrevet September 23, 2010 Hei! Kjøpte meg ny bil her forige helg og nå sliter jeg litt med defa alarmen på den. Eller rettere sagt jeg får den ikke til og virke. Gjelder også en tidligere tråd her da dette er bilen jeg har kjøpt: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=193865&highlight=defa+jan Har prøvd og dra ut ledningen for og resette den men det virker ikke. Får opp lys i dioden sånn at jeg har gjort de punktene som står under her. Men når jeg kommer til punkt 4 så skjer det ingenting. Trykker inn begge knappene på fjernkontrollen men får verken lyd eller lys. Noen som vet hva jeg kan gjøre for og teste mer? Eller må jeg rett og slett bytte hele boksen? Nærmeste Defa forhandler er i Haugesund så hadde egentlig vært greit og finne utav det på egenhånd også! Innkoding av nye fjernkontroller DEFA Auto Security 800 Ved bytte av fjernkontroll eller når fjernkontrollen har vært helt uten strøm - er det nødvendig å programmere fjernkontrollen mot alarmen på nytt. Følg denne fremgangsmåten: Slå på og av tenning i rask rekkefølge (5ganger) til den røde lysdioden blinker hurtig. Slå på tenningen igjen. La den røde lysdioden blinke det antall ganger som tilsvarer første siffer i PIN koden. Slå av tenningen ! Gjenta forrige punkt til du har kommet gjennom alle fem siffer i PIN koden. Ved riktig inngitt PIN kode blinker den røde lysdioden hurtig. Ved feil inngitt PIN kode start på nytt ved pkt. 3 Slå på tenningen igjen og trykk inn knapp A og B samtidig på de fjernkontrollene som skal innkodes (en fjernkontroll av gangen). Hold knappene inne til du har fått lys og lyd kvittering.Gjør likedan med en andre fjernkontrollen. (Ikke slå av tenningen imellom den første og andre fjernkontrollen.) Slå av tenningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2010 da er det jo påfallende å tro at fjernkontrollen din enten er helt død eller er tom for strøm men bare for ordensskyld, du får kommer til "Ved riktig inngitt PIN kode blinker den røde lysdioden hurtig. Ved feil inngitt PIN kode start på nytt ved pkt. 3" og er helt sikker på at dette skjer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2010 Ja lurer på om problemet kan ligge i kontrollene. Problemet er bare det at begge fjernkontrollene er nye og like døde begge 2.. Men er det en sender noen plass som kan være dårlig? Eller ligger senderen til fjernkontrollene inni selve defa boksen? Ja, dioden begynner da og blinke hurtig som det står i den manualen jeg fant i bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2010 "Problemet er at fjernkontrollen bare fungerer av og til. Hvis jeg prøver å låse med fjernkontrollen og er heldig at bilen låser seg er det nermest garantert at den ikke virker når jeg skal låse opp igjenn, da må jeg låse opp med nøkkel og alarmen utløses..." ser nå at forrige man har skrevet dette... og i tillegg at kontroll + batteri er nytt... uansett, sjekk at antenna ligger slik den skal og så kan det være greit å dra til forhandleren og sjekke om kontrollen din faktisk funker selv om den er ny. hvis kontrllen din funker å er det trolig noe muffins med antenne delen av defa alarmen din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 23, 2010 Ja lurer på om problemet kan ligge i kontrollene.Problemet er bare det at begge fjernkontrollene er nye og like døde begge 2.. Men er det en sender noen plass som kan være dårlig? Eller ligger senderen til fjernkontrollene inni selve defa boksen? da tror jeg boksen din sliter, men sjekk om antenna ikke ligger helt krølla sammen bak no metall shait først, evt prøv å bytt den EDIT, for all del, om ikke det funker så kan du pelle opp boksen og sjekke om loddepunktene i umiddelbarnærhet og sammenheng med antenna er intakte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 23, 2010 takk for svar da går jeg ut og prøver litt nå. Visst ikke så får jeg heller ta meg en tur til forhandler og høre om han kan hjelpe meg og finne utav det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 24, 2010 Fant ikke utav det jeg. Finner ikke antenna noen plass. Er det antenne forresten? så får se om forhandler kan se på det i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 24, 2010 Fant ikke utav det jeg. Finner ikke antenna noen plass. Er det antenne forresten? så får se om forhandler kan se på det i morgen. Ja, det skal være en antenne på alarmhjernen din antenna (ledningen) stikker ut hjernen og kontakten er inni 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 15, 2011 Antenna lå i en krøll under dashbordet, fikset dette ved å legge den opp langs A-stolpen under dekslet der. Ble ikke noe bedre. Mvh Tidligere eier =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...