fotobokser i knappetunellen

Anbefalte innlegg

nokon som veit om foroboksane i knappetunellen tar alltid bilde??

har kjørt gjennom tunellen eit par ganger no og merker spesielt den første boksen fra dolvik alltid kommer med eit svakt blink sjølv om eg kjører under fartsgrensa, men den tar bare bilder viss man ligger i venstre felt eller litt forlangt til venstre i høgre felt, mao man kjører over dei dobblestripane i veien før boksen.

nokon andre som har lagt merke til det??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikker på at det ikke bare er refleks da? jeg har bare sett en boks ta bilde i tunnell én gang, og da lyste hele tunellen opp :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men de nye boksene nå skal en visst knapt se om de tar bilde. Det er ikke snittfartsbokser da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en taxisjåfør jeg satt på med som sa de målte snittfart. Vet ikke om det er tilfelle, isåfall har jeg en kamerat som har en ubehagelig overraskelse på vei i posten.

Men de nye boksene er vel knapt blits på, om de har i det hele tatt. Ihvertfall de nye som er kommet her på Askøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har testet den:-)

Lyser rødt ett sekund eller to ved bilde. For å si det slik; du lurer ikke på om det ble tatt bilde:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en taxisjåfør jeg satt på med som sa de målte snittfart. Vet ikke om det er tilfelle, isåfall har jeg en kamerat som har en ubehagelig overraskelse på vei i posten.

Men de nye boksene er vel knapt blits på, om de har i det hele tatt. Ihvertfall de nye som er kommet her på Askøy.

På Askøy står de ute. Derfor ingen lys i dagslys......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Askøy står de ute. Derfor ingen lys i dagslys......

Okei, så de blinker om natten da? Har ikke testa de :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sannsynliga ja, men du må nesten prøve for å få det bekreftet:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men de nye boksene nå skal en visst knapt se om de tar bilde. Det er ikke snittfartsbokser da??

måler dei gjennomsnitt så skal det opplyses på forhand. er vel bare oslo og trøndelags området som har det vel.

lyset er ikkje sterkt, veldig svakt i øverste "hull".

trudde det var refleks men når fleire i bilen såg det så kan det ikkje være refleks.

viss ikkje kommer vel ca 10-15 bøter i posten snart....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De blinker, men mye svakere enn de gamle boksene (fruen testet dette ut en gang hun hentet meg i by`n..........)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde ikke det var godkjent, det at boksene hadde lov å måle snittfarten jeg... Det hadde noe med personvern, og overvåking over lange avstander osv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde ikke det var godkjent, det at boksene hadde lov å måle snittfarten jeg... Det hadde noe med personvern, og overvåking over lange avstander osv..

Som nevnt 2 linjer lengre oppe på siden; det er ikke snittmåling andre steder enn noen kjente steder i Trøndelag og øst på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boksene i Knappetunnelen er snittmålere.. Blinker rød i det sekunder før vi passerer de.

Vissvass fra ende til annen.... Det du ser er refleks fra lysene i taket. Ser ut som ett blink.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boksene i Knappetunnelen er snittmålere.. Blinker rød i det sekunder før vi passerer de.

da står dei der ulovlig. snittmålere SKAL merkes/opplyses før boksane.

men eg trur faktisk at man bare ser refleksjoner. eg kjørte i 70 forbi boksen idag mens ein anna kjørte forbi meg. eg såg ikkje "blink" fra han men fra meg kom det eit "blink", så eg trur det er refleksjoner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel samme blinket som er i alle boksene, altså refleksjoner. Med mindre man kjører for fort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke merke noe blink der inne værtfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.