#1 Skrevet September 24, 2010 Hallo,har en kupevarmer liggende,så tenkte jeg at jeg kanskje likesågreit skål få montert den i bilen. Men lurer på om det er noe vits i å kun montere det og ikke motorvarmer?,tenker på om det kanskje blir kaldt i kupeen med en gang før motoren rekker å bli varm,ettersom jeg ikke har motorvarmer. Vis jeg ikke tar helt feil så er det en defa termini 1350 w eller noe slikt. Har også en sånn defa ledningsnett liggende,sånn miniplugg eller hva det heter. så jeg må evt. kjøpte ett sånn kontakt stykke for å få kobla det til så jeg får ett støpsel å koble meg på inne i bilen. Men er det noe måte å få skjult støpselet på?,er jo litt sjennerende med et stort støpsel hegende ut fra frontfangern 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 24, 2010 Jeg har Eberspächer bensindrevet kupevarmer uten vannvarming. Jeg bruker den av og til, men det hadde vært veldig mye bedre hvis den varmet vann også. Jeg må kjøre med vifta avslått de første minuttene og det kan gi problemer med dugg o.l. En enkel blokkvarmer pleier ikke koste så mye, og det meste av kablene må du kjøpe uansett. Det er DYRE kabler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 24, 2010 Brukte det på Passat'en når det var skikkelig kaldt. Jeg synes det hjalp, men der var det også standard elektronisk tilleggsvarmer/kjørevarmer som hjalp til med oppvarming av kupéen etter start (og under +5). Jeg kjøpte en billig sak på Biltema, som sikkert har halve effekten av din. Det er kanskje ikke elektronisk tilleggsvarmer i din? Husker ikke når det begynte å bli standard. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 24, 2010 Hmm,det er jeg ikke sikker på...kjøpte kupevarmeren sist vinter,så den er jo ikke så veldig gammel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 26, 2010 Men noen som vet om det er noe vits?,eller er det bare ett idiotprosjekt . Har jo lyst på fullpakke med motorvarmer å alt,men det er jo så dyrt. Rundt 3500 kr på bilradiospesialisten for billigste motorvarmer og kupevarmer kit. Noen som isåfall vet om andre plasser der det er rimeligere?,har vi noe rabatt på meca eller noe slikt?. Og er det vanskelig å montere den motorvarmeren?...Ble litt skeptisk etter det jeg har hørt med at den skal slås inni motorblokka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 26, 2010 go for it: http://cgi.ebay.de/Standheizung-Webasto-Thermo-Top-C-Benzin-FB-T100-HTM-/300454390298?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item45f47a2a1a 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 26, 2010 Kupevarmer er vits med ja! Brukt kun kupevarmer første året og var deilig å komme til en varm og nesten isfri bil. Slapp iallefall å skrape 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 26, 2010 Hehe,hadde vært greit med den webasto`n der ja,men blir litt dyrt Har egentlig vurdert motorvarmer å full pakke nå,gikk inn på sida til mekonomen å fant ut at det ikke ble så altfor ille,ettersom vwaudi-club har rabatter der . Men det som er rart er at på sida til defa så står det at min bil har oljevarmer,mens på siden til mekonomen igjen står det at bilen min skal ha kontaktvarmer igjen,noen som har peiling på hva som er riktig?. Regner med at verken kontakt/oljevarmer kan måle seg med varme rett inn i motorblokka,men det må no fungere litt ettersom det i det heletatt blir produsert av defa?. Ettersom jeg har en kupevarmer liggende,så må jeg jo bare kjøpe det forgreiningskittet ,så har jeg jo kupevarmer oppe å går også .Er vell ikke noe vits i å bruke opp mye penger på å kjøpe sånn defa timer,når man kan koble seg på ett tidsur inne i garasjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 26, 2010 Du svarer jo på spørsmålene dine selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 26, 2010 Hehe Men jeg vet fortsatt ikke om det er oljevarmer eller kontaktvarmer som er riktig til min bil, og om det fungerer noe bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 26, 2010 Kontaktvarmer fungerer jo på samme måte som en du banker inn i blokka. Du bolter den fast på et bestemt sted, og den har stor kontaktflate. Ring Mekonomen (eller hvem du skal kjøpe av) og få de til å slå opp i listene sine. Der står det hvilke motorkoder som passer med de forskjellige elementene. Bare kupévarmer vil hjelpe litt på komforten, men den gode varme lufta forsvinner jo fort når du setter i gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 26, 2010 Takk for svar .Får nesten ta kontakt med mekonomen da og forhøre meg,er jo snart på tide å få gjort klart dette,for det begynner å bli kaldt ute. hvertfall i Trondheim:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 26, 2010 Det høres jo ut som du har ledningsnettet som trengs. Da trenger du vel bare en motorvarmer, som er ca 700kr? Evnt en splitter. Stikk hos en deledealer, meca, mekonomen e.l., de har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 26, 2010 ja,eller jeg må vel ha inntakskabelsett og forgreiningssett +motorvarmeren. Har jo kupevarmeren. Fant ut at det defa mini plugg settet jeg hadde,er selvfølgelig ikke komplett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 28, 2010 Da var motorvarmer,inntakskabelsett og forgreiningsett bestilt.. kom seg på 1900 kr ca på mekonomen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...