#1 Skrevet September 24, 2010 (endret) hei, var på vei til jobben i stad og plutselig så tukket bilen og motoren stoppet. fikk opp feil "engine workshop" fikk ikke startet igjen etterpå leste ut feil koder og dette var det jeg fikk Address 01: Engine Control Module Part Number: 03G 906 018 CR Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.5 G 9674 Software Coding: 0000172 Work Shop Code: WSC 00830 2 Faults Found: 17448 - Supply Voltage A for Injectors: Circuit Malfunction P1040 - 006 - Short to Plus - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100001 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Reset counter: 22 Mileage: 73453 km Time Indication: 0 Date: 2010.09.24 Time: 12:45:45 Freeze Frame: RPM: 2272 /min Text: 344 Text: Nm Text: Battery Volts: 104.6 V Battery Volts: 107.6 V Battery Volts: 131.5 V 18578 - Supply Voltage for Fuel Injector Group A: Open Circuit P2146 - 009 - Open or Short to Ground Freeze Frame: Fault Status: 01000100 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 16 Reset counter: 22 Mileage: 73453 km Time Indication: 0 Date: 2010.09.24 Time: 12:45:51 Freeze Frame: RPM: 0 /min Text: 0 Text: Nm Text: Temperature: 39.0°C Bin. Bits: 00000111 (no units): 0.0 noen som har noen formening om hva det kan være??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 26, 2010 Ingen som har noe peiling????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 26, 2010 Hvordan sjekker jeg den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 26, 2010 Hvordan sjekker jeg den?Du skal høre pumpa gå i noen få sekunder før den stopper igjen. På med tenninga uten å starte motoren,da skal den gå litt for å få opp trykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 26, 2010 Da har jeg pratet med Arve å bilen lever igjen:) Det hadde nok mest sansynlig vert noe vann som hadde kommet dit det ikke skulle vært. da det hadde regnet krafig å han hadde kjørt igjenom en ganske stor vanndamm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 9, 2010 da var samme problem tilbake igjen. får opp feimelding 17925 - power supply relay for ECU (J271 og J363) electrical malfunction og samme som sist 17448 - supply voltage A for injectors 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 9, 2010 jeg fikk et tips av Stian Frilseth om å sjekke hovedstrømsrele til ECUen min. og gikk fram i sikringsboksen foran og fant kun et rele med delenummer 7M0951253A (arbeidskontaktrele) stemmer dette? er det hovedstrømsrele til ecuen min? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 9, 2010 høres jo ut som en god begynnelse og skifte det relet der du får feil på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 9, 2010 høres jo ut som en god begynnelse og skifte det relet der du får feil på det som er saken er at jeg veit ikke om det er det releet eller om det er et annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 9, 2010 http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php?topic=20549.0;wap2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 10, 2010 http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php?topic=20549.0;wap2 det ga meg egentlig ikke så mye den linken der. ser det er en annen som har samme problemet men det er ikke noen løsning der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 11, 2010 noen som veit hvor power supply rele sitter hen på disse bilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 12, 2010 Er ikke ledningsskinna i toppen som ikke er frisk da? Evt en pumpedyse som har tatt kvelden. Denne kan da sperre de andre pd-elementene også slik at den ikke starter. Kan måles med multimeter ved å ohme mellom en av pinnene i stikket på pd-elementet og til huset på pumpedysa. Det skal ikke være noen gjennomgang her. Evt kan du dra av stikket på en og en dyse for å se om den starter, og den dysa som den evt starter uten er defekt. Har skiftet noen av dem, og de skiftes da sammen med ledningsskinna i toppen. Mvh Anders edit: Lurer forresten på om du ikke får avbrytelse/kortslutning på pumpedyse som feilkode da isåfall.. Skal prøve å få rotet fram plassering på releet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 13, 2010 Er ikke ledningsskinna i toppen som ikke er frisk da? Evt en pumpedyse som har tatt kvelden. Denne kan da sperre de andre pd-elementene også slik at den ikke starter. Kan måles med multimeter ved å ohme mellom en av pinnene i stikket på pd-elementet og til huset på pumpedysa. Det skal ikke være noen gjennomgang her. Evt kan du dra av stikket på en og en dyse for å se om den starter, og den dysa som den evt starter uten er defekt. Har skiftet noen av dem, og de skiftes da sammen med ledningsskinna i toppen. Mvh Anders edit: Lurer forresten på om du ikke får avbrytelse/kortslutning på pumpedyse som feilkode da isåfall.. Skal prøve å få rotet fram plassering på releet kan dette være resultatet av power supply relay for ECU??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 13, 2010 da har jeg tatt en ny runde med vagcom. og nå er det kun 17925 - power supply relay for ECU (J271 og J363) electrical malfunction fant denne linken på vwvortex forumet og har sjekket alle disse sikringene. http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4251681-The-Official-Passat-%28B6%29-Forum-FAQ utifra det jeg skjønner så er det et rele som defekt. men jeg finner ikke hvem og hvor dette sitter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 13, 2010 Jeg støtter anders sin teori om at det er en dyse, eller el nettet til en dyse som er feilen. Feilkoden om powersupply kan være et blindspor. Var nettopp borti en A4 2.0 tdi som hadde samme feilkode som deg, og der var det en dyse som var tatt kvelden. Om du tar koden og prøver og slå den opp på ross tech sin wiki, så finner du ikke igjen koden der. Derfor er den litt suspekt bla. Autohidden sier noe om koden, men da kun at det er relet, men de som sitter i VAG systemet kan nok se dette som anders her sier i sine systemer for denne koden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 13, 2010 hvordan kan det være ei tett dyse når han får feil på ett relè?.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 13, 2010 da har jeg hatt bård innom og vi har kommet fram til at vi tror dieselpumpa som er syndern. den lager en veldig rar surkle lyd og høres ut som den trekker inn luft (selv med halv tank med diesel) jeg tror jeg skal gå for å prøve å bytte denne først så får jeg evt gå på dysene etter det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 13, 2010 hvordan kan det være ei tett dyse når han får feil på ett relè?.. Det er ikke en tett dyse, men elektrisk feil i dysa eventuelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 13, 2010 Hei, mulig du har sett disse men.. Klippet fra et annet forum : "I`ve seen on the other forum that could be a problem with fuel pump which is located in back of the car. It was VW fault. The service was calling owners to free repair of this.It was in B6`s from 2005 year and begining of 2006" og løsningen i dette tilfellet var : "Your vehicle requires 2 injectors, wiring loom and engine update" link til tråden: http://www.ukpassats.co.uk/phpbb/viewtopic.php?f=9&t=23236&p=190335 Tydeligvis flere muligheter, men verdt å sjekke opp ang aksjon på pumpa i det minste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 14, 2010 da har jeg byttet diesel pumpa og bilen starter fortsatt ikke. men, jeg har snakket litt mer med Stian og har kommet fram til at dette er noe reklamasjonen på vw burde dekke ettersom bilen ikke er 5 år og har ikke gått mer enn 74000 km. så da bærer det ned til erik arnesen med bilen på henger for å se om de kan finne ut av det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...