Ny polermaskin, men hva skal jeg kjøpe? Og hvilken pads?

Anbefalte innlegg

Har i dag en slik 2 hodet fra clasern, men lyst til å ha noe som er bedre kvalitet enn denne! skrangler og stopper i ett sett...

 

 

 

Men så mange maskiner på markedet, så vet ikke hva jeg skal kjøpe?

 

Roterende eller cyclo? Blir det bare kjørespor med roterende?

 

prisklasse: Under 2000,-

 

Ser man får denne til 1295,- hos blankbil

Er den bra? Får man korrigert bra med denne? Passer scholl bakplate osv til denne typen?

 

477__djbdor5_machine_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skall du korrigere no særlig bør du ha roterende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk innom Torshov i Skien, de har en Skil roterende til 1290,- som er av god kvalitet. Det er roterende maskin, og regn med litt trening før du begynner å få gode resultater..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kan du jobbe med litt press på, samt at den ikke veier like mye som en liten bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det, man kan legge godt med press før den begynner å gi seg.. Når jeg brukte kroppstyngden og lente meg på maskinen begynte den å svikte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mer enn hva man kan si om min nåværende maskin - den stopper ved litt press.

 

Og vekta er grei, samt at det er vanlig M14 på festet til bakplata?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er Einhell maskina konta skil sin Bernhard?

Sku bare hatt i en billig maskin frem til sommern.

Er vandt med å bruke flex, så nedtur blir det uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk innom Torshov i Skien, de har en Skil roterende til 1290,- som er av god kvalitet. Det er roterende maskin, og regn med litt trening før du begynner å få gode resultater..

 

men kan jeg gjøre alt med denne? eller må jeg ha DA i tillegg?

 

Men er det vanskeligere å få bra resultat med roterende kontra DA?

 

hva med kestrel DAS-6 PRO Dual Action Polisher?

 

Hva har man mest bruk for til en vanlig bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men kan jeg gjøre alt med denne? eller må jeg ha DA i tillegg?

 

Men er det vanskeligere å få bra resultat med roterende kontra DA?

 

hva med kestrel DAS-6 PRO Dual Action Polisher?

 

Hva har man mest bruk for til en vanlig bil?

 

Tenkte å bestille ganske kjapt, så supert hvis noen har noen tips :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk rett på roterende, og har ingen innvendinger imot å anbefale andre om å gjøre det samme. Men du kan gjøre mer skade med en roterende, så prøv deg frem og ikke prøv å fjern de verste ripene med det første. Kan fort brenne gjennom lakken om du blir litt ivrig:)

 

Du klarer deg med den, ja, men kjøp pader og midler med forskjellig cut. En bakplate med skum er jo også å anbefale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SI ifra hva du kjøper da Anders , skulle hatt slik selv ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen med erfaring fra forskjellige maskiner som har noen tips? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer sterkt å handle meg DAS6 Pro Dual Action Polisher da det er få folk her inne som har noen tips(ingen utdypende svar)

 

Er 5" og 6" bakplate som følger med, men hvordan er de bakplatene? Kan de evt byttes ut med noen bedre?

 

Men hvilken Pads bør jeg handle til denne? Hva er bra? Er det egne til DA? Ser lake country har det..

hvilken farge er hva på cuttingen osv?

 

Tenkte evt å kjøpe en 4"bakplate for å bruke de 12 cyclo padsa jeg har liggene.. Hvis jeg kan bruke de da?

 

mange spørsmål, men trenger litt hjelp fort da jeg må ha maskin fort! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvilken Pads bør jeg handle til denne? Hva er bra? Er det egne til DA? Ser lake country har det..

hvilken farge er hva på cuttingen osv?

 

Tenkte evt å kjøpe en 4"bakplate for å bruke de 12 cyclo padsa jeg har liggene.. Hvis jeg kan bruke de da?

 

mange spørsmål, men trenger litt hjelp fort da jeg må ha maskin fort! :)

 

Har ikke erfaring med den maskinen du nevner, men regner med det er en Porter Cable-maskin eller veldig lik i alle fall. Sikkert bra maskin.

 

Jeg bruker Meguiar`s og Lake Country pads.

SoftBuff/SoftBuff 2,0-padene til Meguiar`s er meget bra. -Men disse koster litt mer enn LC

Fra LC har jeg brukt sort(fin), hvit(polerende) og oransj(polering/light cut) i både stor og 4"utførelse.

-disse er helt greie å ha med å gjøre, men jeg foretrekker MG sine.

Litt tynnere pads fra LC enn MG. Det gjør et jeg heller bruker MG på reoterende maskin for å få mer fjæring mellom maskin og lakk. LC paddene går i oppløsning raskere enn MG. På oscillerende maskin tror jeg ikke holdbarheten blir et tema før om en god stund.

 

Hvit LC eller gul MG til polering. Oransje fra LC kan sikkert og fungere, da denne er ganske myk.

Sort/Rød/Gull LC eller beige/sort fra Meguiar`s til finpussen.

Rød MG (cutting pad) ville jeg ikke brukt på denne maskinen, da de er for harde.

 

Når det gjelder cut på paddene; her er en link jeg tror du vil kunne bruke:

http://p.hostingprod.com/@properautocare.com/graphics/PadsInstr/comp-copys.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer litt an på hva du forventer. Man får faktsik gjort endel med en DAS maskin. Men det tar mye lengre tid enn med roterende.

 

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=KES-DAS6KIT1-EU

 

Her har du ett bra tilbud hvis du går for DAS. Jeg har denne maskinen og godt fornøyd. Men den er bare nr 2 maskin for min del. Har også roterende, og den jeg bruker til korrigering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar jeg ikke helt feil har Anders bestilt for noen uker siden, og endte opp på DAS6-pro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar jeg ikke helt feil har Anders bestilt for noen uker siden, og endte opp på DAS6-pro.

 

Ja, jøss!..

Må ha vært trøtt i natt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har handlet jeg ja :) Veldig fornøyd med maskinen! Ble DAS6-PRO iom den er kraftigere enn Meg. og vanlig DAS6..

 

Men uvant med så mye vibrering i maskinen kontra den 2-hodede fra clasern..

 

Men regner med jeg kommer til å kjøpe en roterende etterhvert og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.