#1 Skrevet September 25, 2010 (endret) I går tredde jeg inn i Audi sin verden, og da med en typ44 Avant 2.3 Quattro, så har da et par spørsmål vedrørende denne. 1: Sperre: Trykker inn knappen, og både trekantlyset i knappen og det grønne lyset som viser at det er bak lyser - da fungerer sperra naturlig nok. Trykker på knappen så trekantlyset slukkes, men det grønne lyset slukkes ikke før etter ei stund, og man merker tydelig at sperra fortsatt er på. Gir seg ikke ved en bestemt hastighet, det er bare trekantlyset som slukkes etter en viss hastighet (tror jeg). Er dette riktig? Og ABS/AUS (?) lampa lyser når man har kjørt med sperra på, men slukkes etter ei lita stund - er dette riktig? Kan sjekke nærmere hvis ingen skjønner seg på disse problemene. 2: Varsellampe for brems: Denne blinker hele tiden ved kjøring, men bremsene fungerer fint. Pedalen pulserer kanskje litt når man trykker inn pedalen når bilen står på tomgang, men veit ikke om dette er normalt og/eller har noe sammenheng med lampa. ABS-bremsene fungerer heller ikke, såvidt jeg har fått med meg. Mads Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2010 Sperra skal være slik, det tar litt tid før den går ut av inngrep om du skjønner! ABS lyset skal også lyse når sperra er påslått og slår seg på etterhvert. Helt normalt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2010 ABS lyset skal også lyse når sperra er påslått og slår seg på etterhvert. Helt normalt! Gjør ikke dette på C4-bilene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 25, 2010 Sperra skal være slik, det tar litt tid før den går ut av inngrep om du skjønner! ABS lyset skal også lyse når sperra er påslått og slår seg på etterhvert. Helt normalt! Okidok, jeg har ikke peiling, så da slår jeg meg til ro med at det fungerer sånn det skal fungere;) Og varsellampa for bremsene var borte når jeg kjørte bilen nå, så den har nok reparert seg selv. På den måten ligger Audi mange år i forveien Volkswagen, for jeg har aldri hatt en VW som har reparert seg selv:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 25, 2010 ABS'n skrur seg av på type44 bilene når man skrur på sperra. Og at den ikke kobler ut med en gang er fordi den "henger" igjen. Hvis du står helt stille, skrur den på, og så av igjen uten å kjøre noe, går den av og på med en gang.. Jeg hadde også problem med at bremsene dreiv å kødda og varsellampa kom på.. Men det gikk også over 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 25, 2010 Da er alt i skjønneste orden, da. Ja, flinke til å reparere seg selv disse bilene tydeligvis: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 25, 2010 Men, den går ikke av igjen med en gang når man trykker av og på når man står stille. Det grønne lyset lyser fortsatt, og er der også om man stopper og starter bilen igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 25, 2010 Det orange lyset indikerer om sperren er slått på, men det grønne lyset indikerer faktisk inngrep for den hylsen bak i differensialen. Det kan ta noen sekunder og ofte mer enn det både før den går på og av. ABS er alltid av så lenge sperren er påslått. Varsellyset for bremsene kommer trolig på grunn av defekt "bombe" (trykkakkumulator), prøv som diagnose å koble av en av ledningene på sensoren på bremsekraftforsterkeren og se om det forsvinner.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 25, 2010 Oki, men da får jeg prøve nok en gang å slå meg til ro med at det skal være sånn. Er jo hyperteknologi på disse bilene her fremfor de gamle Golfene jeg er vant til å styre med: rolleyes Bomba har sikkert fiksa seg enn så lenge, så da blir det ikke gjort noe med før lampa kommer tilbake. Bare det ikke skjer sånn som det skjedde på en typ85 med S2/S4-motor jeg kjørte, så er jeg fornøyd. Der jobbet nemlig bremsene imot meg, som de ofte gjør når bomba er ødelagt, etter hva jeg har forstått. Jo hardere jeg trykte bremsepdalen inn, jo hardere jobbet den imot. Skumle greier: faint : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...