#1 Skrevet September 25, 2010 Har en A6 4F som lekker vann i store mengder inn i fotbrønnen på førersiden når det regner. Dette skjer kun når bilen står flatt eller med fronten oppover, ikke når fronten står nedover. Har prøvd å se hvor det kommer inn, men kan ikke finne det. Mulig det er i kassa for ECU? Noen som har vært borti det samme og kan gi noen tips? Har renset hele vannkassa for løv og dritt, så alle dreneringer skal være i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2010 Sjekk plasten bak dørtrekket. Hadde dette problemet på en skoda oktavia. det var hele tiden soltaket som fikk skylden, men problemet var utett plast bak dørtrekket. Problemet kom når det regnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2010 Kan være tett drenering til soltak (hvis du har det da) Skal gå en slange i hver A-stolpe hvis jeg ikke husker feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 25, 2010 Har ikke soltak, så det er det ikke. Tror heller ikke det er fra døra, da trekket her går utenfor kanten, slik at selv om det skulle renne inn der, ville det kommet utenfor lista nederst. Har heller ikke sett noe vått der, selv om det er fryktelig vått i gulvet lenger inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 25, 2010 Vet om en passat som hadde akkurat samme problem. Fant ikke ut hvor det kom fra før han skulle bytte rute pga steinsprut, da viste det seg at limet hadde sluppet et sted på ruta slik at det rant inn når han stod med fronten oppover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 26, 2010 åpne døra spyl vann på ruta og se om det kommer noe under dørtrekk,da er det plata bak dørtrekket som har lekk pakning. ellers sjekk foran torpedovegg, dreneringer kan være tett av løv og dritt da renner det over og ned i brønn. prøvd begge lekkasjer på min passat18T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 27, 2010 Hei Hadde samme problem selv. Hos meg var det tett drenering mellom takluken og utløpet som sitter fremst mellom døren og chassi. (En svart gummimuffe). Brukte trykkluft og blåste den ren! fix!! Har bilder, men skjønte lite av hvordan man la de inn. Så hvis noen vil ha de er det bare å sende en pm! Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 27, 2010 Har tatt en runde i kveld, da bilen hadde minst 5 liter vann i gulvet etter nattens regn. Tok opp lokket på boksen under vinduet på førersiden, og fant en pakning som virket litt vanntrukket, uten at jeg kunne se at det er der det kommer inn. Tok iallefall og la på en streng med våtromssilikon, og monterte igjen, så får se om det blir tett nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 27, 2010 Jeg hadde et worst case scenario på det der med min A4 B6. Der prøvde jeg ALT, inklusive bytte av frontrute. Viste seg at karoserilimet mellom A-stolpe og rammevange hadde morknet, fått vanninntrengning og frostspreng. Det rant rett og slett inn via sammenføyningene der. Måtte fylle opp med sicaflex flere plasser for å få det tett. Får for din del håpe det er enklere enn som så! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 31, 2013 Mega Bump. Fant du ut av dette? Har lekkasje på min samme plassen. Har byttet det lokket på den boksen tidligere, men kommer endel vann inn ennå. Har staket opp avløpet til takluken. Hvor er drens hullene i kassen under frontruten på 4F? Under kupevifte boksen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 1, 2014 Ja, den ble tett etter at jeg silikonerte rundt boksen under vinduet. Tok bare vanlig våtromssilikon, og la på en streng og glattet over med fingeren. Ikke sett vann siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...