#1 Skrevet September 25, 2010 (endret) Jeg funderer på å montere motorvarmer på min '87 Audi 100 med 10v MC-motor og Quattro. Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg har lastet ned manualene for Calix og Defa. Begge vil ha varmeren i frostplugg nr 3 på høyresiden. Jeg tittet litt under bilen i dag og jeg blir ikke helt klok på dette. Kan det være at nr 3 gjelder sugemotorer? Når jeg ser forfra er det først en frostplugg bak dynamobraketten, så er det kanskje noe bak turboen som jeg ikke ser. Videre er det en spesiell sak med vanntilkobling til turboen. Neste sitter bak/inni motorfestet og jeg tror ikke det er plass til varmer der. Den siste frostpluggen jeg kan se sitter over starteren og der virker det som det er god plass. Virker fristende å montere varmer der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 27, 2010 Mulig det er meint for sugemotor ja, men uasett om du monterer framme eller bak vil den fungere, mest optimale er og få den mot senter av motor for og få meir effektiv oppvarming, men den fungerer fortsatt når den står bakerst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 27, 2010 Er frostplugger i blokka på 10vt motorene på høyre side (passasjersiden) vannkjølinga på turboen er tilkoblet en av de fremste frostpluggene med en nippel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 27, 2010 Sjekket 2.5 TDI'en til en kollega på jobb i dag, der satt varmeren der jeg har vannrør (3) som forventet. I kveld fikk jeg gravd fram en ekstra blokk jeg hadde i garasjen og konkluderte med at 5 er eneste mulige plassering. Så sjekket jeg manualen til Defa igjen og der spesifiserer de faktisk A5 for 100 turbo ..... Da blir det straks shopping og montering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...