#1 Skrevet September 25, 2010 Noen som har peiling pÄ webasto her? kjÞpte nytt batteri til den i fjor vinter, men det er utladet nÄ, skal dette batteriet ogsÄ lades opp av dynamoen nÄr bilen gÄr? er det noen sikringer til dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del pÄ andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2010 Det er en svart plastboks pÄ stÞrrelse med en fyrstikkeske rett ved batteriet under baksetet, inni her sitter det en stor sikring (samme type som til glÞdingen pÄ eldre VAG dieselbiler), om denne har gÄtt (ikke uvanlig) vil ikke batteriet lades.  IKKE gjÞr det "enkelt" og koble sammen de to batteriene med en ledning, det blir helt feil og vil Þdelegge begge batteriene etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del pÄ andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2010 Tuusen takk for svar:) da har sikkert denne sikringen ryket:) fÄr hÄpe det blir bedre da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del pÄ andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 26, 2010 Har nÄ fÄtt sjekket denne sikringa, og den hadde ryket.. Ser at det virker som det bare er en kobbertrÄd? gÄr det ann šÄ sette inn en 1,5mm2 eller 2,5mm2 kobbertrÄd fra f eks PR kabel? eller mÄ jeg fÄ tak i original? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del pÄ andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 26, 2010 Har nÄ fÄtt sjekket denne sikringa, og den hadde ryket.. Ser at det virker som det bare er en kobbertrÄd? gÄr det ann šÄ sette inn en 1,5mm2 eller 2,5mm2 kobbertrÄd fra f eks PR kabel? eller mÄ jeg fÄ tak i original?  Over i trÄden: Det er en svart plastboks pÄ stÞrrelse med en fyrstikkeske rett ved batteriet under baksetet, inni her sitter det en stor sikring (samme type som til glÞdingen pÄ eldre VAG dieselbiler), om denne har gÄtt (ikke uvanlig) vil ikke batteriet lades.  IKKE gjÞr det "enkelt" og koble sammen de to batteriene med en ledning, det blir helt feil og vil Þdelegge begge batteriene etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del pÄ andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 26, 2010 Det er vel en fordel Ä koste pÄ seg en ny sikring. Det er vel ikke en ny sikring som velter Þkonomien i den store sammenhengen tipper jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del pÄ andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 26, 2010 Takk for svar, men jeg er fullstendig klar over at det lÞnner seg.. men det var ingen sikring som var der, bare en kobbertrÄd.. poenget er om jeg setter opp en ny kobbertrÄd pÄ si 1,5mm2 sÄ vil jo den ogsÄ ryke nÄr det blir for mye strÞm der.. men skal sÄ klart sjekke om denne sikringen er mulig Ä fÄ tak i pÄ mÞller i morgen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del pÄ andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 28, 2010 Noen som vet? eventuelt vet delenr pÄ denne sikringen? de pÄ mÞller kunne ikke finne noe til den der, det var ingen bombe egentlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del pÄ andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 28, 2010 1,5mm2 er en rimelig heftig sikring i tilfelle. FÄ tak i orginalsikring og heller feilsÞk pÄ hvorfor sikringa ryker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del pÄ andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 28, 2010 sant det, men de pÄ mÞller fant ikke noe som kunne hjelpe meg, sÄ vet ikke helt hva jeg skal gjÞre da. eyvind sa jo at det var vanlig at disse kunne ryke, sÄ er ikke sikkert at det er noe feil. sÄ mÄ bare fÄ tak i en og prÞve. grunnen til at den kan ha ryket nÄ er kanskje at nÄr jeg kjÞpte bilen sÄ var det ikke batteri i baggasjen, og da lÄ ledningene bare lÞst baki der.. tenkte Ä reise pÄ mÞller i morgen Ä mase litt mer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del pÄ andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 28, 2010 Tipper du skal ha N 017 131 11 (10A), evnt N 017 131 13 (20A) evnt N 017 131 14 (25A)... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del pÄ andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 29, 2010 tusen takk for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del pÄ andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 29, 2010 Nei, det er sikringene til selve driften av Webastoen, den jeg snakker om er en stor sikring som sitter like ved hovedbatteriet og er av samme type som til glÞdingen pÄ biler med dieselmotor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del pÄ andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 29, 2010 ahh, da skjÞnner jeg.. hÄpte det var de der jeg.. hehe.. men har lokalisert den siringen ved setet, og den har ryket av ja.. ser ut som en kobberleder som har smeltet av.. vil du jeg skal ta bilde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del pÄ andre sider Flere delingsalternativer...