Høyt drivstofforbruk på A6 2.7tt

Anbefalte innlegg

Hei!

A6'n min med 2,7 biturbo har de siste to ukene fått et ganske høyt drivstofforbruk. Gikk fra å ligge på 1,2l på mila, ved småkjøring med ganske hard pedal til nå å ikke få den under 1,3 med ytterst pen kjøring,ved småkjøring. Bilen er chippet hos ES-tuning i Trondheim, men har kjørt 4000km etter at det er gjort. så tviler på at det er software'n som har endret forbruket. Får ingen feilmeldinger når jeg sjekker med vagcom, har byttet til ny lmm og nytt luftfilter. Kan lambda sondene lage sånne problemer uten å gi feilmelding? Kjørte en tur i dag og logget lambda sondene, på 2. gir fra nesten tomgang til rødlinja. Se vedlegg Er det noe feil her?

Evt andre ting som kan forårsake denne plutselige økningen i forbruket?

Nye silikonslanger ink den y-slangen rett før innsuget er bestilt, vil lekasje et sted i denne kretsen forårsake at forbruket øker??

Lambda verdier 20100925.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har likt problem med min egen bil. Itemitent Lambda faiulure dukket opp i Vag-Com. Slettet feilen, og ingen nye feilmeldinger dukket opp. Men bilen går mega fett, både på tomgang, mellomgass og cruising. Så har bestilt ny, og ser ingen annen grunn til at dette skal skje foruten defekt lambda sensor.

Ebay.co,uk har Bosch sensor til under halve prisen fra Norge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja.. Når du nå nevner det.. Så stemmer det at jeg har fått en Intermittent Lambda Failure for lenge siden, sånn type halvt år siden. Men merka ikke noe mer til det, før nå for 2 uker siden som forbruket fløy til værs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å napp ut kontakten til lambda, og se om det er noe forskjell. Skjedde ingenting på min. Går like fett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt ca 12mil uten lambda nå. Forbruket gikk tilbake til 1,2l på mila med små hard pedal. Så da går jeg utifra at det er lambda'ene som kødder til. 2 nye er bestilt fra ebay, til halve prisen av hva en må ut med her i landet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

;) Går å venter på min også. Men klarer ikke å la bilen stå : rolleyes

Regner med det blir å en ny bil du får, som går endel bedre også. At de går fett er jo sikkert en slags "safe mode"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, håper den blir bedre. :) Brukt nok penger på bilen den siste mnd nå :P

Mistenker at mine gir konstant tilbakemelding om at motoren går for magert, så den fyrer på mer bensin. Skulle tro den går i en mer "safe mode" når ingen av sondene er tilkobla og bilen faktisk lager ei feilmelding. Uten at jeg har no særlig peiling på dette her...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er uansett ikke bra for motor å kjøre med for fet blanding...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er uansett ikke bra for motor å kjøre med for fet blanding...

Ikke i lengden nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.