Anbefalte innlegg

Har fått tak i en 1991 Audi 100 Avant 2,3E Quattro.

 

Denne sliter litt med tomgangen og lavt turtall.

Før gikk den ikke på tomgang i det hele tatt når den var varm, men jeg fant en svær lekkasje i en av slangene til tomgangsregulatoren. Skiftet slangen, og det ble vesentlig bedre.

Nå går den på tomgang, men ikke veldig godt. Turtallet ligger på ca 400 omdreininger.

 

Dette kan sikkert være så mangt, men håper noen har vært borti noe lignende og funnet ut av det.

Håper virkelig ikke det er KE-Jetronic-spøkelset :o

 

Men jeg lurer litt på en annen slange... Det er en som går opp fra venstre side av motoren, og går opp bak innsuget, og inn på den store innsugs-slangen. Ved innsugs-slangen er den vesentlig tynnere enn ved der den møter motorblokka.

Veeeldig bra forklart, men håper det er forståelig.

Denne slangen er nemlig rimelig flat på nederste del, akkurat som det er et vakuum i den som gjør at den klapper sammen.

Hva er denne slangen funksjon? Kan dette ha sammenheng med tomgangen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.