Fjerne nivåregulering typ44 100? Hvor blende foran? Haster! Med bilder

Anbefalte innlegg

Dim på banjobolten, da? Har kjøpt koblinger for å gjøre som Pål her har gjort med sin, men hvis jeg kan bare skru ut banjobolten og sette inn ny bolt på bomba, så er det nesten like lett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står at det er M10x1 i ETKA, husk også på kobber/aluminiumsskive som pakning. Originalbolten er 19 mm lang, men det er med kobling, så jeg vil tro en som er 10 mm lang skulle passe ganske bra, men det er som sagt bare noe jeg tror.. ;) Altså ville jeg prøvd med en M10x1x10 og passende kobber/aluminiumsskive.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se om jeg finner noe i verkstedet som kan passe da:)

 

Hvis ikke blir det å gjøre som Pål gjorde - å gjøre så olja bare sirkulerer og ikke går bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tess sine koblinger holder tydeligvis ikke tett nok, så da orker jeg ikke å styre noe mer med den løsningen.

Det er nesten umulig å forklare uten et bilde, men om du tar bomben foran i motorrommet som sitter under venstre rammevange.

 

Denne har da på din bil fire tilkoblinger:

 

* En slange med slangeklemme - retur til hydraulikkoljetank.

* Et "bremserør" - trykktilførsel til bremsekraftforsterker.

* En slange med banjobolt - trykk inn fra servopumpe.

 

og den siste hvor tilkoblingen på bomben da skal blendes:

 

* En slange med banjobolt - trykk ut til nivåregulering.

Noen med bilde av den jeg skal blende av disse to med banjobolt, eller tegning fra ETKA?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tegningen i ETKA er for dårlig, men det er ganske enkelt om du følger slangen/røret. Den du skal blende er den som går bakover (tror det er slange som går over til rør etter 15-20-30 cm - IKKE den som går opp til pumpen, for all del.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tegningen i ETKA er for dårlig, men det er ganske enkelt om du følger slangen/røret. Den du skal blende er den som går bakover (tror det er slange som går over til rør etter 15-20-30 cm - IKKE den som går opp til pumpen, for all del.. :)

Får ta en titt under der igjen en dag. Større rørsystem på disse bilene her enn det er i en gjennomsnittelig stor boligblokk i New York, så greit å spørre før man trekker en konklusjon selv: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.