Feilsøking klima S4. Med feilkoder.

Anbefalte innlegg

Ja, da var det dags for å ta for seg klimaanlegget.

Problemet er i hovedsak mangel på varmluft. Har gjort noen søk her på forumet og funnet at det er hovedsaklig kald/varmluft motoren til spjeldet som tar kveld / trenger rengjøring. Tok vekk det meste for og komme til å se på motoren, tok av dekselet som skjuler motoren og fikk en til å regulere på temperatur på displayet inni bilen. Motoren fungerte helt toppers, selve armen til spjeldet gikk helt fint. Jeg tok ikke av motoren for å se nærmere da. Burde jeg ha gjort det?

Tok også da og leste av feilmeldingene til klima anlegget og fikk disse på systemfeil. Sjekket opp med hva de forskjellige betyr på nordicaudi.

02.1 - Temperatursensorn i taket. Sensorns krets ur funktion (öppen). Värde 128 visas om felet sitter i själva sensorn.

Hvor sitter sensoren i taket? Noen som har hatt dette problemet før? Hva var da løsning?

06.3 - Sporadisk gleppkontakt, motorens kjølevannstemperatur sensor

Er dette den på baksiden av blokka / toppen?

11.7 - Potentiometeren til sentralklaffen. Klaffen sporadisk blokker

Sentralklaffen er hvilken? Åpne opp og rengjøre og se?

15.7 - Potentiometeret til luftflødesmotoren. Klaffen sporadisk blokkert.

Noen innspill på denne?

Okai. Det var vel det. Trenger en del innspill, erfaringer fra noen som har vært borti noe av dette før. Alle innspill er gode :) Er første S4`en min dette her :evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sensoren viste -48.. Visst det er feil med selve sensoren skulle der vel ha stått 128..

Kan det alikevell være sensor som er kaputt? Dette gjelder den i taket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ut fra at dette er UrS4!

Har nesten de samme feilene, men har ikke begynt.. Skal du ha bilen en stund, vil jeg absolutt anbefale bentley-servicemanualen!

Sensoren i taket sitter rett ved siden av lampa, men er ikke på alle utgaver. (På noen modeller sitter den i A-stolpen.)

Kjølevannstempsensoren sitter i en t-stuss på slangen mellom baksiden av blokka og inn i klima'n.

Sentralklaffen sitter 'midt i midtkonsollen', var en som overhalte denne her i en tråd for ikke lenge siden!

15.7 er jeg usikker på!

Blir slangen inn i klima'n varm, forresten?

Lykke til, det er ikke så ille når man kommer i gang! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kommet lengre med dette problemet? Har du funnet ut noe mer om 15.7? Har samme problemet på min A6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.