kjapp howto på lakking av deler.

Anbefalte innlegg

Hei! henter Øyelokk imorgen til bilen min å tenkte jeg sko prøve meg å lakke de sjøl. Lakkering er noe jeg har gjort lite å har lite peiling på. så det jeg lurer på er: hvor mangen lag me grunning bør jeg ha? og hvor mangen lag med lakk å klarlakk? å hvor lenge burde de stå å "tørke" før jeg setter de på bilen?

 

Takker for svar! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste du gjer er å ber søke på youtube, utallige "how to" videoer der ute. Ellers held det med eit heildekkande lag av alt, men merk at forarbeidet før du legg på noke som helst er avgjerande for resten av lakkeringa. Må vere glatt og finmatta overflate.

 

Skal du lakke med boks er det ein fordel og kjøpe boks med skikkelig dyse (altså ingen standard biltema dyse), Toyota meiner eg har eit slikt spay system. Og legg på tokomp klarlakk så held det lenger. Det for ein og på boks, litt dyrare men gjer stor forskjell. Rett meg gjerne vist noken har innvendinger, dette er kun min erfaring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting du bør huske: Heller legg flere tynne lag, som kanskje ikke dekker helt, enn å spraye i vei med renninger som resultat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok å sprayet på eg :P begynte ikke å renne så ser ikke så gale ut ;) eneste er jeg bruker en boks fra fargerike som kun holdt i 1 veke, er snart 4 måner siden jeg kjøpte den men det ser ikke verst ut alikevell :D

men begynte å bli kaldt i luften nå så får vente med klarlakken til imorgen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig temp er viktig ;)

Du bør ha minst 20 grader når du lakker/tørker, helst varmere.

Ett triks er også å holde boksen under varmtvann før bruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det jeg tenkte, er ikke noe varme i garasjen om kvelden. men er godt å varmt der inne når sola står på ;) Så får ta klarlakken imorgen etter jobb ;) er det ett x antall lag me klarlakk som er anbefalt? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ein bør altid ha 2 strøk med klarlakk, det er pga att det er løysmiddel som skal ut og det vill lage porer i lakken(omtrent usynlige) derfor må du ha eit strøk til for å dekke disse porene, ellers så vill ikkje klarlakken vere tett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er delen du skal lakke under 16 grader vill den inneholde fuktighet, og får delen ein temp under 6grader vill produktet duu har sprøyta på slutte og herde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.