Bytte clutch 1,9 Tdi (Passat) AVB

Anbefalte innlegg

Noen som har byttet clutch på 1,9 TDI (AVB) her?

Mye jobb, eller noe som man kan gjøre selv på en overkommelig måte?: klø :

 

Samtidig, hvor anbefales det å kjøpe clutch til denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på det samme, så fint med svar ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så vanskelig på denne. Samme prosedyre som på de fleste andre FWD biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor om det ligger ute noen "how-to" på denne bilen el. lignenede?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er noen how-to her men det med forbehold om mangler:

 

-Demonter drivakslinger

-Demonter eksos(mulig du ikke trenger dette på denne)

-Koble fra giroverføring

-Koble fra slavesylinder

-Koble fra hastighetssensor og ryggelysbryter

-Løsne starter (husk å koble fra batteriet før du gjør dette!)

-Løsne resten av boltene som holder girkasse til motor

-Dra/vrik/bryt kasse bakover og ut

-Skru av pressplata fra svinghjul

-Fjern pressplate og lamell

-Monter ny lamell og pressplate (Husk å bruke sentreringsverktøy!! hvis ikke blir det vanskelig å på på igjen kassa)

-Monter alt i motsatt rekkefølge av demontering

 

Dette er bare det jeg husker i farta. Mulig jeg har glemt noe også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er noen how-to her men det med forbehold om mangler:

 

-Demonter drivakslinger

-Demonter eksos(mulig du ikke trenger dette på denne)

-Koble fra giroverføring

-Koble fra slavesylinder

-Koble fra hastighetssensor og ryggelysbryter

-Løsne starter (husk å koble fra batteriet før du gjør dette!)

-Løsne resten av boltene som holder girkasse til motor

-Dra/vrik/bryt kasse bakover og ut

-Skru av pressplata fra svinghjul

-Fjern pressplate og lamell

-Monter ny lamell og pressplate (Husk å bruke sentreringsverktøy!! hvis ikke blir det vanskelig å på på igjen kassa)

-Monter alt i motsatt rekkefølge av demontering

 

Dette er bare det jeg husker i farta. Mulig jeg har glemt noe også...

 

Hmm, hørtes nesten litt fint dette: ) Men er det bare og demontere, ta ut lamell og pressplate. Montere ny pressplate og lamell, sentere. Uten noen form for justering? : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ingen justering nei. Men hvis du ikke demonterer slavesylinder, men kobler fra rører som går inn på den istedenfor, må du lufte den når du har montert på røret igjen. Tar du av røret bør du også sette på en klemme (på slangedelen) slik at du ikke tømmer clutch systemet for bremsevæske. Eventuelt hvis slangen er lang nok legge den slik at den er høyere enn bremsevæsketanken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.