Størrelse på felger til A6 4B avant?

Anbefalte innlegg

som overskriften sier, hvor store felger går på A6 4B med ca 40 mm senk?

 

klarer jeg 20" uten å subbe? med 2 unger skiboks og fullt bagasjerom?

 

takker for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, om du valser endel og har rimelig med dekkstrekk og lav profil.

Men det høres ut som det ikke er noen god idè. Blir ikke så veldig praktisk om bilen skal brukes som skikkelig familiebil og den dimmen der. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå kjørt min med 19" med en god del strekk og hestehenger med hest bakpå uten problemer og jeg kjører 9,5" bak med 225/35-19 og MASSE senk.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 19" med Sportsunderstell. Er vel 20mm det, og MYE plass. Med 19" kan du senke en god del. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som overskriften sier, hvor store felger går på A6 4B med ca 40 mm senk?

 

klarer jeg 20" uten å subbe? med 2 unger skiboks og fullt bagasjerom?

 

takker for svar :)

 

Sålenge 225/40 18, 225/35 19 og 225/30 20 er like store hjul, så er det ikke tommene på felgen som gjør at det subber, men bredden på dekket og offset/ET på felg. 8,5x18 ET35 subber ikke mindre enn 8,5x20 ET35. Unntaket er der hvor man han strekte dekk, da er det bedre med mindre felg fordi da hjelper strekket deg mer fordi dekksiden er lengre og muligheten for å få dette til å smyge seg innunder skjermen er bedre.

 

Til en familiebil med 40mm senk ville jeg valgt 8,5x19 ET35-40 med 225 eller 235/35 19. Hvis du absolutt vil tøffe deg litt ekstra kan du nok få på 9x19 ET40 med samme dekk bak. Evt også 9,5x19 ET45 men mulig det kan butte i fjærbenet innover, så tar forbehold om det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kjører med 20" på familiebilen vår og er kjempefornøyd!

 

Vet ikke akkurat hvor mye den er senket pga har justerbart, og legger derfor med et bilde..

Subber ikke i det hele tatt :)

 

Hadeland2010014.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.