Anbefalte innlegg

skjønner jo at pusteluft er best, men det jeg lurer på er om noen har gjort dette på en enkel måte eller om en virkeligmå kjøpe inn egen kompressor og maske.

Synes det ble i overkant med lakk lukt sist jeg brukte vanlig kullfiltermaske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs hvor mye du skal sprøyte egentli. Og ivertfall hvor ofte.. Kullfiltermasken er har aktive filter, så etter du har opnet pakken begynner det å reagere med luft og gasser, men hjelper litt om du har den i en forseglet pose igjenn. Noken uker tror jeg er maks på en sånn for at det skal holde seg bra. Men BRA er det jo ikke uansett. Kullfiltermasker, selv med doble filter tar ikke bort alt.. En anen ting at at sånne masker gir lakkstøv på øyene. Så etter mange år blir du gående å blinke, fordi klarlakkstøvet har tørket ut øyene.

Får og friskluftsmaske i samme utførelse, Altså kun for munn og nase. Viss du syns prisen for den store er hårreisende..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs hvor mye du skal sprøyte egentli. Og ivertfall hvor ofte.. Kullfiltermasken er har aktive filter, så etter du har opnet pakken begynner det å reagere med luft og gasser, men hjelper litt om du har den i en forseglet pose igjenn. Noken uker tror jeg er maks på en sånn for at det skal holde seg bra. Men BRA er det jo ikke uansett. Kullfiltermasker, selv med doble filter tar ikke bort alt.. En anen ting at at sånne masker gir lakkstøv på øyene. Så etter mange år blir du gående å blinke, fordi klarlakkstøvet har tørket ut øyene.

Får og friskluftsmaske i samme utførelse, Altså kun for munn og nase. Viss du syns prisen for den store er hårreisende..

Har en munn/nese maske fra wurth, med det høyeste klassering på filter. er ikke åpnet enda.

Skal egentlig bare sprøyte en bil i flere små operasjoner.

Jeg har noen scott slalombriller jeg kan bruke samtidig. Slipper jeg unna senskader da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heh, ja.. spar slalombrillene dine du.. Det går greit jobbe med lakk i nokon år med sånn maske, so du er nok ikke i faresonen. Tok det med bare for å belyse en av de negative sidene med den type beskyttelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ein ting du bør tenke på vist du skal få deg ei friskluftsmaske, så bør du ha oljeavskiller/filter på lufta inn til maska, ellers vill du ånd olje og det er ikkje sunt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ein ting du bør tenke på vist du skal få deg ei friskluftsmaske, så bør du ha oljeavskiller/filter på lufta inn til maska, ellers vill du ånd olje og det er ikkje sunt.

Er nok tryggest det ja, det er ikke nok med en standard oljeutskiller på systemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.