Vanlige feil på orginal webasto i A6 C4?

Anbefalte innlegg

Har A6 2,5tdi C4 med orginalmontert Webasto DBW46.

Sitter montert foran venstre hjul, kontrollpanel i førerdør og ekstra batteri med releer og sikringer i bagasjerom på venstre side.

Den fungerer ikke:

- lys i kanppene når bilens lys tennes

- ingen tall i display

- grønn driftskontrollampe lyser når varme/ventilasjonsbryter står i en av stillingene

- ingen reaksjon når noen av kanppene trykkes ned.

Noen som har tips til vanlige feil som jeg kan sjekke først før jeg studerer virkemåte og feilsøker iht denne manualen?

Det eneste jeg har gjort er å bytte ut en gåen 10A sikring bak, uten at det ga noe som helst resultat.

Post 16 i denne tråden har link til manual: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=139757

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sjekket batteriet og at det er i bra stand og strøm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har erfart det samme og sjekket ut kriteriene for at Webastoen skulle starte.

1. Batterispenningen må være over en satt grense(på min kan dette settes i Vagcom, dvs hvilken spenning den skal kutte på.)

2. Det må være nok drivstoff på tanken (det var mitt problem). Går den på reserve(rødt område) så vil den ikke starte.

Min sikring hadde også gått så den ble skiftet. Aner ikke hvorfor den hadde gått forøvrig, alt virket som det skulle etterpå.

Mens jeg holdt på å sjekke det elektriske rundt Webastoen så fant jeg ut at jeg hadde mottager boks for fjernkontroll i bagasjerommet. Jeg gikk rett på E-bay og fant meg en fjernkontroll som fungerer ypperlig for impuls aktivisering: rock : Ellers fungerer timer programmeringen i instrument panelet for faste oppdrag. Godt allerede i disse dager.

PS Linken din fungerer ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Jeg får sjekke spenningen på ekstrabatteriet.

Link i første post er nå reparert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Batteriet var totalt flatt.

Forsøkte med annet batteri, med følgende resultat:

Displayet fungerte. Ved forsøk på tenning fikk jeg motorlyd fra webastoen, enten vannpumpe, vifte eller begge deler. Men den tente aldri før 10A sikringen bak ved batteriet røk etter 20-30 sekunder.

Litt rart at sikring går? Eller er det normalt?

Defekt tennplugg eller en fotocelle som er sotet igjen?

Dersom noen med peiling vil ha jobben, mot betaling selvsagt, så send meg PM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

han jeg kjøpte bilen av fikset min, da hadde selve webasto enheten satt seg, noe som resulterte i at sikringen gikk fordi den trakk for mye strøm..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være forbrennings vifta som går for tregt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være forbrennings vifta som går for tregt.

Bingo.

Jeg demonterte det meste av varmeren og fant ut at forbrenningsvifta satt fast. Det virket som om det var plast-vifta" som satt fast mot omgivelsene sine. Det gikk greit å løsne den, og med litt 5-56 mellom vifte og huset så svirret vifta fint.

Har dog ikke montert dette inn i bil ennå så vet ikke om dette var eneste feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan så du at du hadde mottakerboks for fjernkontroll på orginalwebastoen? Eller spurt på en annen måte: Hvordan ser denne mottakerboksen ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sitter styreenheten på C4? Fikk liv i min BBW46 etter mye knoting med bytte av sirkulasjonspumpe, men sikring nr 3, (heating control unit 10A) ryker etter en stund titt og ofte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at alt sammen sitter bak på venstre side i området ved det ekstrabatteriet. Ikke 100% på om styreenheten sitter inni der, men jeg mener å huske at jeg har sett en slik boks inni der. ;)

PS: Fikk du brukt noe deler fra den greia du fikk av meg? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan så du at du hadde mottakerboks for fjernkontroll på orginalwebastoen? Eller spurt på en annen måte: Hvordan ser denne mottakerboksen ut?

Det har jeg aldri sett/hatt. Aner ikke.

Hvor sitter styreenheten på C4?

Sitter noen releer, sikringer og såvidt jeg husker en stringsboks sammen med ekstrabatteriet bak på venstre side slik Eyvind sier.

Sjekk at motoren for luftsirkulasjon til forbrenning går lett, på min var det den som ødela sikring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at alt sammen sitter bak på venstre side i området ved det ekstrabatteriet. Ikke 100% på om styreenheten sitter inni der, men jeg mener å huske at jeg har sett en slik boks inni der. ;)

PS: Fikk du brukt noe deler fra den greia du fikk av meg? :)

Ok, meget mulig den sitter baki der den og, hadde bare en magefølelse på at den var lagt på en håpløs plass under dashbordet eller baksetet.

Ja, fant ut i går at sirkulasjonspumpa var død, webastoen stoppet etter en liten stund, så da resonerte jeg meg frem til at den ble for varm. Pumpa fra den jeg fikk fra deg passet overens, så det var genialt! Mange takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg aldri sett/hatt. Aner ikke.

Sitter noen releer, sikringer og såvidt jeg husker en stringsboks sammen med ekstrabatteriet bak på venstre side slik Eyvind sier.

Sjekk at motoren for luftsirkulasjon til forbrenning går lett, på min var det den som ødela sikring.

Lufttilførselpumpa går lett, tok av lokket på den og sjekket manuellt, så det er ikke den som er synderen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styreenheten sitter ikke bak ved batteriet,ikke under baksetet, ikke under dashbordet og heller ikke i vannkassa..

Hvor pokker er den???? :)

Edit: Mulig jeg har funnet det ut, det sitter muligens under ekstrabatteriet om jeg har gjettet meg riktig frem på tysk :)

Tanken slo meg at det kanskje kunne sitter under batteriet før i dag, men det så ikke sånn ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ser den ut, da montert under baksetet på en C4 2.5tdi dsc04441-57211.JPG.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en uferdig samletråd, i tilfelle du ønsker å bla gjennom en haug med tråder.http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=198488

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.