reg reim bytte- fjerning av chip?

Anbefalte innlegg

Heisan!

var nettopp og bestilte time til regreimsbytte på min s4 b5, da sa kundebehandleren et det var mulig de måtte legge inn orginal software på bilen etterpå for å få tenningen rett..

noen andre som har vert ute for det samme, eller har noen synspunkter på saken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En på jobben har bytta på sin S4 med chip for 2 dager siden og han trengte ikke å legge inn original programmet. Skal vel ikke være nødvendig siden alt settes jo på timing merker før reim tas av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes ut som BS

hva er en BS?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan!

var nettopp og bestilte time til regreimsbytte på min s4 b5, da sa kundebehandleren et det var mulig de måtte legge inn orginal software på bilen etterpå for å få tenningen rett..

noen andre som har vert ute for det samme, eller har noen synspunkter på saken?

tull og tøys og fanteri, de rører ingenting som har med tenningen og gjøre, men det kan hende det har kommet en software update til din bil som de skal legge inn, fra audi. Altså med tanke på original bil. Og da forsvinner jo chip programmet. :) Er jo møller som skal se om, disse updatene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør dem hvorfor du skal ta dem seriøst og ikke dra til noen andre når de kommer med sånne tvilsomme påstander som virker inkompetent. Og min dem på at tenningspunktet ikke forandrer seg bare fordi du bytter regreim, spennhjul/løpehjul og evt vannpumpe.. legg mer til at dette er statiske elementer som ikke skal påvirke tenning på noen som helst måte frem eller tilbake :)

eneste grunnen jeg kan tenke på som kan komme i deres favør er at reima strekker seg bitte litt, men dette er såpass lite og du har neppe tenning som er sååå finjustert... dette vil uansett etter kort tid normalisere seg når den nye reima strekker seg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.