Anbefalte innlegg

Noen som har noen feilsøknings tips her.

 

Har 0 trrekkraft på hele registeret nå, bilen gikk fint i går kveld.

 

Virker som turbo ikke er med i det heletatt.

Turbo er byttet for ca 10000km siden, map sensor og ladtrykksventil er byttet.

 

Skal se over vacumslanger nå.

Hvilke symtoner er ved deffekt LMM?

 

Har lest ut feilkoder på møller, kom feil på sporadisk ladetrykks feil, LMM og en ting til.

Mekanikker mente det kunne være så mangt og ikke direkte feil med LMM.

 

Har normalt trykk på eksos så katalusator er nok i orden.

 

EGR, kan den lage til sånne problemer?

 

Er en 02 audi, 131hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lukter litt LMM av dette, hvis en LMM er defekt trenger man ikke å få direkte feil på denne.

Den kan måles og sjekkes, men en ny koster ikke stort uansett, må uansett byttes en eller to ganger i løpet av bilens levetid (hvis ikke flere ganger, skjer ofte ved åpent filter eller man er slapp med å bytte luftfilter ofte)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det du sier med at LMM må byttes et par ganger i løpet av en bils levetid?

Da bør jeg vel budsjetere med et slikt bytte selv snart, ikke vært bytta på min, og den er gått 280+.. *bank i bordet*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gått over slanger, hatt av EGR renset den og tatt av rør for å plugge begge ender.

Motor høres litt "rar" ut nå. Virker som det hviner litt når turbo begynner å jobbe. Sliter av og til med att det høres ut som den går på 3syl.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det du sier med at LMM må byttes et par ganger i løpet av en bils levetid?

Da bør jeg vel budsjetere med et slikt bytte selv snart, ikke vært bytta på min, og den er gått 280+.. *bank i bordet*

 

Ja, det kan jeg nesten garantere. Selv om din har gått 280 tusen så kan den være orginal enda, men hvem vet, du har vel ikke hatt den hele tiden?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan jeg nesten garantere. Selv om din har gått 280 tusen så kan den være orginal enda, men hvem vet, du har vel ikke hatt den hele tiden?: klø :

 

Nei, men jeg har et servicehefte som er veldig nøye ført fra bilen var ny til i dag, og kvitteringer for alt som er gjort ligger ved, deriblant bytte av oljerør til turbo og slike ting, da ville jeg tro de hadde ført opp bytte av LMM også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men jeg har et servicehefte som er veldig nøye ført fra bilen var ny til i dag, og kvitteringer for alt som er gjort ligger ved, deriblant bytte av oljerør til turbo og slike ting, da ville jeg tro de hadde ført opp bytte av LMM også.

 

Ok, snakker bare av erfaring etter 5 år som mekaniker hos Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gått over slanger, hatt av EGR renset den og tatt av rør for å plugge begge ender.

Motor høres litt "rar" ut nå. Virker som det hviner litt når turbo begynner å jobbe. Sliter av og til med att det høres ut som den går på 3syl.

 

Hvis du sliter med at den går på 3 syl, kan det ligge inne en feil på forbrendingsutsetter syl.X (1,2,3 eller 4)

Dette er som regel stikkeren inn på en pumpedyseenhet inni toppdekselet, etter mange år kan det bli dårlig kontakt (ledningsnettet ligger i toppen på pumpedyse motorer)

 

Hvilke nøyaktige feil sa diagnosen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk feil på LMM, ladetrykk sporadisk, også lå det en på abs, men den skal vell ikke ha no med dette å gjøre.

 

Sist det ble lest ut var det også feil på motortemp føler, den er borte nå og har ikke bytta føler.

 

Stikker innom mekonomen å kjøper med en LMM i morra for å prøve.

Ser biltema har LMM også, men finner ikke noen som tilsvarer boch nr bilextra bruker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk på MECA du, så får du VACN rabatt på den! Hehe. du har jo nesten dem som naboer... (hilsen MECA ansatt på Lillehammer) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ser på siden dem att LMM de har passer AVF motor, jeg har AWX. Passer dem omhverandre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det vakumslange på vnt mekanismen på disse sånn som på 2,5tdi v6 Roger?. i såfall så vil den gå som uten turbo nesten vis denne har løsnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett mer på dette problemet i dag, men ikke bytta LMM.

 

Fra 1200omdr kommer det en skikkelig hvinelyd og den er økende opp til ca 2000omdr. Lyden kommer på turbosiden.

Ved vanlig pådrag går bilen helt dass, men jo mindre jeg gasser til lettere går bilen. Akkurat når pedalen slippes får den ett lite rykk som att den tar i litt ekstra.

 

Fortsatt tegn på LMM feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikset etter 3 kvelder med feilsøking i garasjen.

Etter sjekk av det meste av slanger, testa annen LMM+++ begynte jeg å sjakke det elektriske.

Mista ryggelys i samme dag som bilen begynte gå dårlig, og fikk varsel om høyre baklys. Baklyset har virket, men spørs om det har ligget med en kortsluttning der. Sikring på ryggelys var gått, bytta den og satte bilen i R så smalt sikringen med en gang.

Tok ut hovedpæra og ALT var i orden.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.