Hvordan demontere klimadisplay Audi 100 C4/problemer med klima anlegg.

Anbefalte innlegg

Hei. Har akkurat kjøpt meg en Audi 100 Quattro 2.8 med dårlig klima anlegg. Km. stand er 345.000. Vifta går ikke og klimapanelet er mørkt og displayet er delvis ødelagt. Ser såvidt at displayet til venstre fungerer da jeg såvidt kan lese temperatur innstillingene i riktig lys. Hører også klima servoene jobbe når jeg trykker på knappene.

Mitt første spørsmål i denne forbindelse er hvordan demonterer man klimadisplayet i denne bilen? Har sett litt på det og ikke blitt særlig klok... vil ikke ødelegge noe i et pent interiør.

Hvis noen har formeninger om hva som er galt med mitt klima anlegg er det bare å komme med teorier, antagelser og spørsmål.

mvh Martin Ulsaker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 4 lyspærer i dette: Høyre og venstre display, høyre og venstre knapperad. Må ha ut hele boksen for å skifte fra baksiden. Boksen sitter skrudd med 2 skruer på hver side fra fronten, under dekselet som sitter rundt (og som bare sitter klemt fast såvidt jeg husker).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Bra at det dekslet bare er klemt på; har ikke tatt særlig hardt i det enda da jeg var redd for å ødelegge.

mvh Martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ut displayet nå og byttet det med et som var noe bedre. Klimaen fungerer ikke nå heller.

Edit: Har målt på vifta og funnet ut at den får strøm. Har også prøvd å sette strøm direkte på viftemotoren og funnet at den ikke går og må byttes. Har en brukt motor liggende, men tror jeg skal prøve å få tak i en ny eller nesten ny. Annonse på dette ligger under 'deler ønskes kjøpt'.

Martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.