#1 Skrevet Februar 21, 2005 Er det noen her som kjører med adaptere til felgene og vet sånn ca. hvor mye disse "bygger"? Antar at dette kan variere noe ifra adapter til adapter, men bare sånn så man kan få ett ca-inntrykk.. Alle svar mottas med takk! Har kikket på noen felger til bilen, problemet er att de er 5x112 og bilen er 5x100 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 21, 2005 Minimum bredde er 20 mm. Kan få de tynnere men dette er absolutt ikke å anbefale 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 21, 2005 Crap! Det var ikke noe særlig... Da tror jeg bilen kommer til å bli stående på dekket etter att man har sluppet ned jekken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 23, 2005 Bumper denne tråden med et nytt spørsmål jeg. Har kjøpt et par porsche turbo cup felger nå , som jeg skal ha på min golf 3'er. Bredden på disse felgene er 7,5 og er 17" med ET 52 trur jeg det var. Hvor breie adaptere må jeg ha. Skal også ha gewind til sommeren..... Hvor breie må jeg ha for at det går klar av gewind settet, og hvor breie må jeg ha sånn så det ikke ser ut som felga er plassert midt under bilen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 23, 2005 Er vel bare å måle det da..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 24, 2005 Bumper denne tråden med et nytt spørsmål jeg.Har kjøpt et par porsche turbo cup felger nå , som jeg skal ha på min golf 3'er. Bredden på disse felgene er 7,5 og er 17" med ET 52 trur jeg det var. Hvor breie adaptere må jeg ha. Skal også ha gewind til sommeren..... Hvor breie må jeg ha for at det går klar av gewind settet, og hvor breie må jeg ha sånn så det ikke ser ut som felga er plassert midt under bilen?? Tipper du bør ha 30mm spacer/adpater, dvs 7,5x17 ET22, men ikke skyt meg hvis det stikker for langt ut eller inn... Vet det er andre i klubben som har målt og vurdert Porsche-felger til Golf 3 så kanskje de har bedre svar... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 24, 2005 20mm adapter er passe(et32), hvis ikke må du valse endel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 24, 2005 Har et sett med 5x100 --> 5x130 adaptere liggende til salgs..2 stk 35mm, og 2 stk 25 mm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 24, 2005 Er det noen her som kjører med adaptere til felgene og vet sånn ca. hvor mye disse "bygger"? Antar at dette kan variere noe ifra adapter til adapter, men bare sånn så man kan få ett ca-inntrykk.. Alle svar mottas med takk! Har kikket på noen felger til bilen, problemet er att de er 5x112 og bilen er 5x100 Jeg har 4 stk adapter fra 5x100 til 5x112,de er 20 mm tykke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 24, 2005 20mm adapter er passe(et32), hvis ikke må du valse endel.. Ok, har tenkt til å valse den kanten som stikker ut fra skjermen, men ikke noe større modifikasjoner. Har 4x100 jeg, rop ut hvis noen har.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 24, 2005 Ok, har tenkt til å valse den kanten som stikker ut fra skjermen, men ikke noe større modifikasjoner. Har 4x100 jeg, rop ut hvis noen har.... Tror ikke du får mindre enn 22mm adapterer 4/100-5/130 med TÜV 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 11, 2005 Bruker denne tråden her jeg til et felg spm.. framme- 8,5*18 et-52mm. bak- 10*18 et-58mm sammens med adaptere, kan velge mellom 20mm 22mm 25mm Kan jeg bruke denne kombinasjonen her på en golf iv gti? Om jeg må valse så gjør ikke dette noe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 11, 2005 Bruker denne tråden her jeg til et felg spm.. framme- 8,5*18 et-52mm. bak- 10*18 et-58mm sammens med adaptere, kan velge mellom 20mm 22mm 25mm Kan jeg bruke denne kombinasjonen her på en golf iv gti? Om jeg må valse så gjør ikke dette noe... Ville nok valgt 20mm spacer både foran og bak og selv da komme dette til å stikke langt ut bak (10x18 ET38). Men kan kanskje gå med strekt dekk og hvis du ikke har planer å senke bilen 10cm bak... Er jo ikke så lett å valse ut bakskjermen uten at lakken sprekker etc... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 12, 2005 høres ut som et tapt prosjekt For å vær litt vanskelig så vil det faktisk ikke gå uansett? uten om at jeg valser noe fryktelig? valse kan jeg godt gjør til lakken sprekker, men frykter det blir litt feil innpress siden det blir et-52mm og 58mm + 20mm adapter.. OM dette er mulig å få til, hva må til for at det skal gå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 12, 2005 høres ut som et tapt prosjekt For å vær litt vanskelig så vil det faktisk ikke gå uansett? uten om at jeg valser noe fryktelig? valse kan jeg godt gjør til lakken sprekker, men frykter det blir litt feil innpress siden det blir et-52mm og 58mm + 20mm adapter.. OM dette er mulig å få til, hva må til for at det skal gå? Synes jeg ser en liten minus foran 52,stemmer det?? Et MINUS 52 ??? Hvis det stemmer så bare glem å få de felgene,vil stikke LAAAAANGT utenfor bilen. Så langt at selv valsing ikke vil hjelpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 12, 2005 høres ut som et tapt prosjekt For å vær litt vanskelig så vil det faktisk ikke gå uansett? uten om at jeg valser noe fryktelig? valse kan jeg godt gjør til lakken sprekker, men frykter det blir litt feil innpress siden det blir et-52mm og 58mm + 20mm adapter.. OM dette er mulig å få til, hva må til for at det skal gå? Hvis det virkelig er ET -52, så blir dette prosjektet omtrent som å sette 20 tommere på Golf 1... Trodde man ikke fikk felger med slike offset lenger jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 12, 2005 Size (front) 18x8.5 Size (rear) 18x10 Offset 52MM-F, 58MM-R Bolt Pattern 5x130 sånn.. streken va ikke meint som minus så blei litt feil der ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 12, 2005 Skal ikke være noe problem dette, spørsmålet er bare om 25 mm spacere er tykt nok eller om du må ha tykkere bak! 10x18 ET33 (58-25) vil kanskje ta i innerskjermen. Utover bygger 10x18 ET33 ca 12 mm mer enn Futuraene felgene dine med spacerne på og med strekk i dekket går det helt fint. Innover kan du måle deg frem, du må ha 4 cm klaring innover nå for at du skal ha plass til 10x18 ET33. Forran går det også fint, tidligere sto det 8,5x18ET56 med 20 mm adaptere på bilen din Dette er selvsagt forbehold om at du kjøper "korrekt" dekkdim som normalt vil være 225/40 og 255/35. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 12, 2005 høres mer fornuftig ut nå ja så om dette blir aktuelt så trenger jeg da 20mm adapter framme og 25mm bak ? samt 225/40 og 255/35 dekk. Takker for meget bra hjelp blir bare forvirra av heile felg styret Men ser værtfall lysere ut for at det blir Porsche felger da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 12, 2005 høres mer fornuftig ut nå ja så om dette blir aktuelt så trenger jeg da 20mm adapter framme og 25mm bak ? samt 225/40 og 255/35 dekk. Takker for meget bra hjelp blir bare forvirra av heile felg styret Men ser værtfall lysere ut for at det blir Porsche felger da Jeg ville nok valgt 20mm spacer bak HVIS det går klar innover. At 10x18 ET33 skal gå "greit" bak på Golf 4 stiller jeg noen spørsmålstegn ved. Tror du ikke skal belage deg på å ha bilen skikkelig lav bak i såfall, for da vil felgkanten subbe direkte i skjermen din og dekkstrekk hjelper da lite... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 12, 2005 Har du prøvd Runar? Faktum er ihvertfall at mange kjører med 10x17/18 på Golf IV uten å valse, og som du sikkert er enig i så bygger 10x18 ca 12 mm mer ut enn det Espen har idag 8x18 ET20 og da er det relativt godt med klaring.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 12, 2005 Hvordan får dere ET33 egentlig? ET58mm - 20mm adaptera ? har jo nå 8*18 ET20? med spacera og fortsatt er det litt plass utover og god plass innover. Skal senke litt mer men blir ikke noe volsomt vil jeg tro. Men valse går jo fint ann å gjør siden jeg mest sansynlig skal lakke opp igjen bilen, å da kan jeg valse så lakken spruta sålenge stålet blir igjen legger ved et bilde til jeg så ser man godt korsen felgen ligge i forholdt til skjermen slik den står no. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 12, 2005 Hvordan får dere ET33 egentlig? ET58mm - 20mm adaptera ? Se lenger oppe, det var med 25 mm spacere (10x18 ET33 (58-25)) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 12, 2005 aha da begynne e å forstå litt mer så siden felgene er ET58mm og det blir da ganske langt ut i felgen så blir det slik at når man har på adapter på 25mm så minska man ET til 33 om e har forstått rett Felg geni skal jeg aldri bli heldigvis Å da vil jeg sitte igjen med felger på: foran ET 52mm - 20mm = ET 32. Bak ET 58 - 25mm = ET 33 å dette vil da passe på golfen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 13, 2005 Å da vil jeg sitte igjen med felger på: foran ET 52mm - 20mm = ET 12. Bak ET 58 - 25mm = ET 33 å dette vil da passe på golfen? Litt lenger sør på vestlandet blir 52 - 20 = 32 og ikke 12 men ellers er det rett ja Desto høyere innpress = desto mindre bygger felgen utover. Så når du monterer adapter/spacer blir felgen stående f.eks. 20 mm lenger ute og innpress blir dermed 20 lavere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...