#1 Skrevet September 29, 2010 Abs og ESP lampene begynte å lyse i dag på Passaten. Bremselys fungerer heller ikke.Sjekket feilkoder på vagcom og fikk opp følgende feilkode: Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl Control Module Part Number: 4B0 614 517 G Component and/or Version: ABS/ESP front 3428 Software Coding: 04275 Work Shop Code: WSC 05311 VCID: 255F24ED9593 1 Fault Found: 00526 - Brake Light Switch-F 27-00 - Implausible Signal Er det bryteren på bremsepedal som fusker?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 29, 2010 Mulig bryteren ja. Men om du ha krok på bilen, som er ettermontert, så er det værdt og sjekke pærene i baklysene. Dette skjedde engang på en kompis sin passat, og der var det underlig nok 2 ødelagte pærer bak som forårsaket det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 29, 2010 Har krok på bilen ja, og lampene begynte å lyse i dag når jeg hadde tilhenger på bilen. Men feilen er der fortsatt etter at jeg plugget ut kontakten på tilhengeren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 29, 2010 Mulig det er bryteren da. Men sjekk også bremse lys pærene. Og sjekk el nettet på tilhengeren:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 1, 2010 Har nå byttet bryteren og sjekket over pærene. Feilen er der fortsatt. Noen med andre gode ideer?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 1, 2010 har du overgang på hengerkontakten? Altså adapter? prøv eventuelt å ta ut denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 1, 2010 har du overgang på hengerkontakten? Altså adapter? prøv eventuelt å ta ut denne Nope, har ikke det. Kan prøve å koble vekk hele dritten som har med hengerfestet å gjøre i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 1, 2010 Hei det sitter en liten føler på bremsekraft forsterkeren din som både kan fucke opp abs/esp og bremselys. får denne føleren feil singnal så vil abs/esp lampe begynne å lyse å bremselyset kan slutte å fungere pga den samarbeider med bremselys bryteren som sitter under bremsepedalen. jeg hadde egentlig trodd at det var en gåend abs føler å en defekt bremselysbryter men vis du sier du har prøvd å bytte bremselys bryteren så er dette mitt beste tips lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 1, 2010 Hei det sitter en liten føler på bremsekraft forsterkeren din som både kan fucke opp abs/esp og bremselys. får denne føleren feil singnal så vil abs/esp lampe begynne å lyse å bremselyset kan slutte å fungere pga den samarbeider med bremselys bryteren som sitter under bremsepedalen. jeg hadde egentlig trodd at det var en gåend abs føler å en defekt bremselysbryter men vis du sier du har prøvd å bytte bremselys bryteren så er dette mitt beste tips lykke til Vil ikke den føleren gi noen feilkode av et eller annet slag?? Eneste feilkoden jeg har er den som jeg skrev tidligere i tråden. Og hvis det skulle være en abs føler, så vil vel den gi feilkode? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 1, 2010 Siden dette skjedde når du koblet til hengeren, så ville jeg ha konsentrert med litt om henger kontakten. Skru den løs og kikk på baksiden. Kan være et pent syn om den er like gammel som bilen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 2, 2010 Hvilken fremgangsmåte brukte du på skift av bryteren? Har du aktivert den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 2, 2010 Hvilken fremgangsmåte brukte du på skift av bryteren? Har du aktivert den? Må den aktiveres på noe vis? Det har ikke jeg fått med meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 2, 2010 Må den aktiveres på noe vis? Det har ikke jeg fått med meg. den må "aktiveres" settes inn og vris med klokken om jeg husker riktig, sjekk den gamle bryteren din så ser du en liten tapp som må vris rundt, når du setter den inn. Hvis den ikke settes inn korrekt vil pærene lyse fortsatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 3, 2010 har du sett på sikring for bremselys da ?? logger feil på bremselysbryter om denne er sund. og siden feilen kom når du kjørte med henger. så vil jeg tro problemet ligger der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 3, 2010 har du sett på sikring for bremselys da ?? logger feil på bremselysbryter om denne er sund. og siden feilen kom når du kjørte med henger. så vil jeg tro problemet ligger der... Det var det første jeg sjekket. Alle sikinger er ok. Har gått over hengerfestet å sjekket alle ledninger og koblinger nå. Kan ikke være helt god han som har kobla dette. Det merkelige er at det ikke har røket noen sikringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...