#1 Skrevet September 29, 2010 Hei, har satt sammen en motor lamme en kompis og det viser seg at motoren spiser plugger på femtesylindern både på E85 og 98. Har nylig hatt havari på motoren og det viste seg at motoren spiser i seg "kruset" som isolerer pluggen spå undersia. Altså isolasjonen rundt senterelektroden. http://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Plug_construction.jpg Det er kun femtepluggen som blir skadet hver gang, bilen er "hjemmemappet" på både e85 og 98bf, men det samme skjer uansett drivstoff. Motoren er bygd etter "boka" og har tidligere bremset over 500 hk på et eldre oppsett. Etter en kort samtale med krb ble det sagt at AAN innsuget favoriserer 5sylinderen, og det kan ha noe med det å gjøre. Pluggene ser normale ut helt til en kommer til femmern der er den helt ren uten noe form for sot. Har prøvd å bytte om på dysene, men problemet vedvarer. Er MSD høyeffektcoiler så tenningssystemet er i orden. Hva er galt med femmern? Går den for magert? Og hva skal AF være på 98/e85 på mye turtall og 1.5bar trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 29, 2010 Ved full last bør den ligge på rundt 11.8-12.2. Pen kjøring 13.8. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 29, 2010 Ved full last bør den ligge på rundt 11.8-12.2. Pen kjøring 13.8. Synes det var noe magert ved full last. 11 er tryggere. pen kjøring 14.7 På E85 legger du til ca 30-40% E85 er tryggere både om du kjører for magert eller for fett. Er denne toppen portet? da kan den i såfall være portet feil slik at sylinder 5 får mere luft enn de andre. Det du kan prøve er jo å finne en injektor som er litt større enn de som står i og sette på syl 5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 29, 2010 Takk for svar gutter. Toppen er portet hos jonus, og ventistyringene er kortet inn. Jonuskammer står også på. Hva skal AF vise på e85 da? Uansett så vil jo af vise på alle 5, ikke hver enkelt. I sm4 kan en øke mengden på 5. Syl uten å skifte dyse. Kanskje en kan la den går litt feitere over hele og i tillegg gi den litt ekstra på femmern. Problemet er at ingen av oss har fartstid i autronic, så vi velger å være svært forsiktig med hva vi justerer på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 29, 2010 Takk for svar gutter. Toppen er portet hos jonus, og ventistyringene er kortet inn. Jonuskammer står også på. Hva skal AF vise på e85 da? Uansett så vil jo af vise på alle 5, ikke hver enkelt. I sm4 kan en øke mengden på 5. Syl uten å skifte dyse. Kanskje en kan la den går litt feitere over hele og i tillegg gi den litt ekstra på femmern. Problemet er at ingen av oss har fartstid i autronic, så vi velger å være svært forsiktig med hva vi justerer på Tror jeg bånnet AFR måleren min på E85 ved fult pådrag, rundt 8 eller mindre. Du finner info om afr på e85 med et søk Edit se rundt om inlegg nr 60 i denne tråden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...