Er kamaksel problemet løst på 2.7/3.0 TDI?

Anbefalte innlegg

Da jeg kjøpte ny (brukt) bil sist hadde jeg egentlig tenkt meg en A6 2.5 TDI, men på grunn av all klatt med slitte kam'er ble det heller en A4 1.8TQ

 

Er slitasje problemet på kamaksel løst på de nyere 2.7 / 3.0 liters TDI V6'erne?

Finner stort sett bare positive erfaringer når jeg søker i forumet.. så det er vel sikkert løst :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg spurte selv på forumet om generelle erfaringer og kjente feil. Fikk ikke inntrykk av at det var noe som gikk igjen nei. Riktignok har jeg hørt at de første modellene med andre type glødeplugger kunne skape problem ved bytte og at registerkjede kan ryke. Mener begge deler gjaldt første modellene og sistnevnte vil man vel normalt få et forhåndsvarsel på ift "ugrei" lyd... Ellers har jeg lest bruktbilundersøkelser for nåværende A6 kom svært godt ut. Jeg kjøpte derfor min i mars i år. Men vi har enkelte mekanikere her som kan svare mer utfyllende :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.