#1 Skrevet September 29, 2010 Da jeg kjøpte ny (brukt) bil sist hadde jeg egentlig tenkt meg en A6 2.5 TDI, men på grunn av all klatt med slitte kam'er ble det heller en A4 1.8TQ Er slitasje problemet på kamaksel løst på de nyere 2.7 / 3.0 liters TDI V6'erne? Finner stort sett bare positive erfaringer når jeg søker i forumet.. så det er vel sikkert løst :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 29, 2010 Ja, jeg spurte selv på forumet om generelle erfaringer og kjente feil. Fikk ikke inntrykk av at det var noe som gikk igjen nei. Riktignok har jeg hørt at de første modellene med andre type glødeplugger kunne skape problem ved bytte og at registerkjede kan ryke. Mener begge deler gjaldt første modellene og sistnevnte vil man vel normalt få et forhåndsvarsel på ift "ugrei" lyd... Ellers har jeg lest bruktbilundersøkelser for nåværende A6 kom svært godt ut. Jeg kjøpte derfor min i mars i år. Men vi har enkelte mekanikere her som kan svare mer utfyllende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...