Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg var ute og kjørte igår da jeg merket at jeg måtte holde rattet en halv omdreining til venstre for at bilen skulle gå rett. Merket etter kort tid at forhjulene ikke stod i lik posisjon: eek :

Parkerte bilen og tok kvelden, så ble tog til jobben idag:p

 

Idag fikk jeg sett litt på det og ser da at "armen" på fjærbeinet som styrestaget er festet i er brukket!!!: bh :: bh :

Dette er da et sted som ALDRI får noe påkjenning??!! Syns dette er skuffende til å være et såpass kostbart understell! Det er altså hullet i "armen" på fjærbeinet som styrestaget er festet i som har revnet.

 

Noen som har vært borti noe liknende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tatt et bilde og sendt det til H&R. Slikt kan jo være livsfarlig : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vert borti att det har revnet på samme måte på en kollisjonsskadet s2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tatt et bilde og sendt det til H&R. Slikt kan jo være livsfarlig : eek :

 

Jepp, hadde ligget en stund på motorvei til og fra skedsmokorset før jeg hentet dama på jobb på vei hjem, merket det når jeg kjørte fra jobben til dama. Enda godt det ikke skjedde i god fart på e6: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vert borti att det har revnet på samme måte på en kollisjonsskadet s2.

 

I kollisjon kan jo ting gå i stykker, men det er ikke tilfelle her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De bruker vel oppigjen de nedre fjærbeina på disse settene. Mulig du har fått ett fjærbein som har vert "reparert" en gang i ditt sett. Er uansett livsfarlig. Vil ikke tro H&R stusser på å ordne opp i dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes noe skremmende ut: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg kan henvende meg for å få ordnet opp i dette? Jeg kommer til å kreve nytt understell!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg kan henvende meg for å få ordnet opp i dette? Jeg kommer til å kreve nytt understell!

 

Hva med der du har kjøpt det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med der du har kjøpt det?

 

Ikke jeg som har kjøpt det. Men fikk vite av tidligere eier hvor det ble kjøpt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med de der hvor det er kjøpt, om det er kjøpt i norge gjennom den norske importør som er Brakes Norge på lillestrøm så kan du høre med de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De bruker vel oppigjen de nedre fjærbeina på disse settene.

 

Jeg tror ikke det stemmer helt i dette tilfellet. Fjærbeina foran var nye, de bak virket gjenbrukt som du skriver. (Se vedlagte bilde som er av det aktuelle settet som gikk i stykker. Sølvfarget: foran, gull farget: bak.)

 

Jeg siterer også meg selv, med det jeg skrev i prosjekt tråden din Jostein: vinke :

 

Dette hørtes helt utrolig ut! Bilder av skaden hadde vært veldig interessant å sett.

Selv om jeg brukte bilen på bane har den jo aldri vært utsatt for noe skade, kollisjon eller avkjøring så lenge det settet var montert. og det var heller ikke så mange mil den rullet etter at det ble montert. Det må jo ha vært en dårlig sveis, med urenheter e.l.??

 

Settet ble kjøpt gjennom Jonus og av http://www.brakes.no hvis jeg husker riktig.

 

Det hadde vært veldig interessant om du kunne tatt noen bilder av det for å se hva som har skjedd. Hvis det utifra bildene kan bevises at det er utført med en dårlig sveis eller annen material feil er det kanskje muligheter for å ta dette opp med Brakes.no/H&R og få erstattet skaden??

IMG_2776.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok enklest om Jonus tar kontakt med Brakes så fikser nok dette seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sprengt godset med å dra til endeleddmutteren for hardt da? Feks med muttertrekker.. Slik at konusen har utvidet hullet til brist.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sprengt godset med å dra til endeleddmutteren for hardt da? Feks med muttertrekker.. Slik at konusen har utvidet hullet til brist.

 

Nei, man drar da ikke til slikt med muttertrekker. Jeg gjorde i hvertfall aldri det og jeg er Maskin Ingeniør av yrke så jeg har et vist forhold til forspenning og det å bruke riktig moment: vinke :

 

Hva Jostein har gjort i ettertid kan jeg selvfølgelig ikke svare for.

 

Uten å ha regnet på det vil jeg uansett tro at gjenge partiet på bolten ville gått i flyt og røket lenge før hylsa. Men som sagt har ikke regnet på det og har heller ikke sett i detailj hvordan skaden er enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok sett sånnt ryke før pga det, derfor jeg spør:) Folk gjør de utroligste ting, så tar ingenting som en selvfølge når det gjelder hva folk kan:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok sett sånnt ryke før pga det, derfor jeg spør:) Folk gjør de utroligste ting, så tar ingenting som en selvfølge når det gjelder hva folk kan:)

 

Jeg ser den:) Svaret var ment for å utelukke det du nevnte.

 

Men slik som Jostein beskriver skaden i prosjekttråden sin virker det jo faktisk som det er akkurat det du beskriver som har skjedd. At hylsa rett og slett har spjæret. Skal bli spennende å se på bilder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det Magnus, ikke hylsa som jeg ført trodde. Så det først når jeg fikk tatt bilder over og under. Jeg har btw ikke gjort annet enn å vaske fjærbeina etter jeg overtok bilen etter Magnus, så uansett ikke noe med feil moment som er årsaken:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.