Oppdatering på motorstyreenhet programvare av Møller

Anbefalte innlegg

Hei

En tidligere Møller ansatt har informert meg i går at Møller har fått beskjed fra satans vegvesen at turbo biler som er inne til service skal ha en "oppdatering" på motorstyreenhet programvare...

Han nevnte at det gjelder "nye" biler med garanti inn til 3 år..

Det har jeg faktisk lagt merke til selv da bilen min var først inne til service i fjor. Da bytta Møller soltakmotoren og oppdatert motorstyreenhet programvaren..

Så hadde Møller også "oppdatert" programvaren da bilen var til 30000km service..

Gjelder det alle eller var dette kun tilfeldig med meg??

Kan noen bekrefte det at satans vegvesen virkelig kom med denne kjempe tiltaket? : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller legger jo inn oppgradert programvare når de får oppdateringer fra fabrikken.

Såvidt jeg vet har dette ingenting med SVV å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, det er det værste jeg har hørt! Er det for å nedchippe biler dem skal gjøre dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, det er det værste jeg har hørt! Er det for å nedchippe biler dem skal gjøre dette?

Høres sånt ut :(

Jeg håper virkelig at dette ikke er sant..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fadern hadde Tiguanen inne til førsteservice nå igår, da fikk han ny "oppdatering"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er kjempe irriterende! Ikke bare med tanke på chip men og alle andre personlige kodinga/innstillinga man har gjort..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kansje dette som er grunnen til oppdateringa. Folket vil vel ha den effekten de har betalt for ? :)

VW tilbakekaller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke for å chippe ned biler nei :) som han over her har skrevet, så har audi/vw problem med motorene når det er 5 minus eller kaldere :) For å bli kvitt dette problemet er det en programvare oppdatering på motorstyreenheten :) Dette er en aksjon ved kallenavnet 26F4 som blir gjort på alle biler som kan ha dette problemet ved service eller verkstedbesøk :) Heter hvertfall dette på audi, vet ikke helt på vw hva den aksjonen heter :P

Men Kan jo være man mister "chippinga" si når de oppdaterer :) men da må du bare si ifra om at bilen er chippet og at de ikke må oppdatere noe :) Da mister du samtidig garantien på motoren da, men da beholder du hvertfall chippinga når du sier ifra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare tull at møller har fått en slik beskjed:) Det har ikke svv mulighet til å pålegge oss.. da må de isåfall stå for kostnaden selv.. en sw update er ikke gratis, og dekkes ikke av vag om det ikke er pga et problem med org sw. er nok en som har pratet litt over sin egen viten her gitt;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.