Bytte G450 på Passat 3C?? Prosedyre, regenerering partikkelfilter

Anbefalte innlegg

Har kjent at bilen har nykket litt ved pådrag ved høyt ladetrykk. Etter en stund kom varsellampen for avgass og etter diagnose så fant jeg ut at G450 har problemer kan man si...

Her er diagnosen:

001139 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Signal too High

P0473 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 48

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 12.16 V

Mileage: 310 km

Temperature: 42.0°C

Absolute Pres.: 1621.8 mbar

Readiness: 0 1 0 0 0

Møller Jessheim hadde ikke ledig tid før slutten av oktober, og jeg er redd de andre i området ikke er særlig bedre, men jeg skal få sjekket i morgen.

Så, for å kunne utbedre feilen uten å være fri for bil i en mnd, kan jeg bytte denne selv og regenerere partikkelfilteret via VAGCOM?

Eller bør det tas hos Møller for å være sikker på at alt blir bra og jeg ikke må bytte partikkelfilter senere?? Noen som har prosedyre og fremgangsmåte for skru, det kan jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den tar 2 min å bytte, så må den tilpasses etterpå med en guidet funksjon på vas diagnoseaparatet for at den skal vise riktig verdi og fungere som den skal. Dette er driftstans.. så om bilen har mob garanti så ring 04444 og send den på kranbil til møller på jessheim, så må de ta den;) OBS du MÅ ringe 04444 og få den tauet inn om mobgarantien skal gjelde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den tar 2 min å bytte, så må den tilpasses etterpå med en guidet funksjon på vas diagnoseaparatet for at den skal vise riktig verdi og fungere som den skal. Dette er driftstans.. så om bilen har mob garanti så ring 04444 og send den på kranbil til møller på jessheim, så må de ta den;) OBS du MÅ ringe 04444 og få den tauet inn om mobgarantien skal gjelde.

Takk!

Ja, har mobilitetsgaranti, men tenkte ikke på den ett sekund.... Godt det er folk som vet!! Hjertlig takk!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville hørt med Skoda avd på Møller på Jessheim... Ganske overbevist at du får hjelp på dagen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ordnet seg med Mobilitetsgaranti... Ringte kl 1000, de hentet bilen som stod hjemme, og når jeg var ferdig på jobb dro jeg og hentet den, ferdig reparert!

Det eneste er at de ikke regenererte partikkelfilteret via VAS, og det er fortsatt antydning til nykking på lavt turtall. Håper en tur på motorveien vil rense filteret slik at alt er ok... Hvis ikke må jeg ringe en gang til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ordnet seg med Mobilitetsgaranti... Ringte kl 1000, de hentet bilen som stod hjemme, og når jeg var ferdig på jobb dro jeg og hentet den, ferdig reparert!

Det eneste er at de ikke regenererte partikkelfilteret via VAS, og det er fortsatt antydning til nykking på lavt turtall. Håper en tur på motorveien vil rense filteret slik at alt er ok... Hvis ikke må jeg ringe en gang til...

Så bra:) brått hadde de ikke sååå lang ventetid;)

Ca 15 min med jevn gass på et gir som gir mellom 1500 og 3000rpm ca i over 60kmt så er filteret somregel renset, og nøkkingen slutter:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra:) brått hadde de ikke sååå lang ventetid;)

Ca 15 min med jevn gass på et gir som gir mellom 1500 og 3000rpm ca i over 60kmt så er filteret somregel renset, og nøkkingen slutter:)

Nei, plutselig hadde de tid gitt....

Skal prøve en tur å se, regner med at filteret blir renset med en kjøretur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.