#1 Skrevet September 30, 2010 Hentet drømme bilen igår. Denne er chippet hos Ts tuning dette er ok, bilen går bra. Men eg reagerer på at den girer ned ofte noko som den ikkje trenger å gjere. Dette er iriterende da det blir eit voldsomt drag. Låser eg bilen i 6 gir klarer den fint å holde farta. Eit eksempel, låg i 110 kmt turtall ca 2100 opp bakkane ved berger i Lillestrøm på e6. Bilen gira da sjølv ned til 5 noko som er totalt unødvendig. Spm mitt er da. Er ikkje girkasse chippet og tilpasset chippen til motoren? Evt er det mulig å resete kassa for å lære den opp på nytt grunnet ny sjåfør. (om den fungerer slik) Takker for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 30, 2010 sånn var det på fatteren sin opel frontera automat og. ved "sportmodus", da drar den meir ut på girane. når man trykte gassen i bånn i sportmodus og turtallet låg over 2000 omdr så gira den ned. problemet var defekt vakumklokke og defekt vakumslange til motoren. han fekk den bytta og problemet vart borte. kansje samme problem hos deg og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 30, 2010 Mulig mulig. Skal få kopla på vag-com og sett om det er feilkoder på den. sånn var det på fatteren sin opel frontera automat og.ved "sportmodus", da drar den meir ut på girane. når man trykte gassen i bånn i sportmodus og turtallet låg over 2000 omdr så gira den ned. problemet var defekt vakumklokke og defekt vakumslange til motoren. han fekk den bytta og problemet vart borte. kansje samme problem hos deg og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 30, 2010 Det er (slik jeg ser det) to mulige grunner: 1. Kassen er chippet og girer ned for å skåne omformeren for det heftigste momentet på lave turtall. 2. Kassen er ikke chippet, og girer derfor ut ifra kreftene som motoren hadde orginalt. Når jeg chippet min 00 A6 180hk, byttet ES samtidig programvare på girkassen, slik at den skiftet gir ut ifra momentkurven motoren hadde etter chip. Veldig godt fornøyd med akkurat den løsningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 30, 2010 Hmm. For å seie det sånn håper eg det er punkt 2. Dette pga det er fryktelig plagsomt at den girer ned, mister ein del komfort med det. Om det er så at det er punkt 1 som er grunnen, vil eg nok komme til å sette den tilbake til standart software. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...