Anbefalte innlegg

tenkte og bytte alt av oljer på bilen min nå men vilke merker og vilken typer er det på gir og diff?

motoren kjører jeg castrol edge 5-30

kan man kjøre Trans Castrol TAF-X helsyntet 75W-90 på gir og diff?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vakke mye og hente her:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På motoren bruker jeg Agip 5W40, vet mange bruker Agip/Castrol 10W60, men jeg synes denne blir for tykk når jeg veldig sjeldent har over 100 grader på olja.

På drivlinja skal du bruke GL4/5 75W90. Jeg har nå purple oil eller hva det heter( fulgte med bilen), men skal nå bytte til Omega 690(?) på girkasse og diff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Frode.

På min A3 TDI Q, bruker jeg disse typene.

Motor: Castrol Edge 5W-30

Girkasse: Castrol TAF-X 75W-90

Diff. bak: Castrol SAF-XO 75W-90

Er veldig fornøyd med Castrol.

Hilsen Kim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet ca hvor mye olje som går på girkassa og diffen bak? har kjøpt 2l Castrol TAF-X 75W-90 og 2l SAF-XO 75W-90 men tror det går på mere en det så må kjøpe mere i morgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det stemme med 1,8l på diff og 3,2l på gir?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på valvoline sine sider står det kun s4 b5 og på den står det 1,8 på diff og 3,2 på gir mens på castrol står det på rs4 1l på diff og 2,3 på gir. på castrol står det også at dem anbefaler SLX Professional Powerflow Longlife III 5W-30 på motor mens flere på forumet sier man skal kjøre på castrol edge 10-60 som jeg har kjørt på di siste gangene. ekke lett og bli klok på dette her:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyll olje til det renner over ved påfyllingshullet på girkassa og diffen, da har du fylt omtrent det som både castrol og alle andre antakligvis oppgir..

Du kan fint kjøre castrol 5w40 castrol b4 magnatec på motoren din, fungerer helt fint den..

Om du kjører på turtallssperra hele døgnet rundt, så kan du se mer på 10w60 og disse racing oljene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.