#1 Skrevet September 30, 2010 Fikk for ca 3000km siden byttet motor i min A4. 2005 2.0 Tdi Rett etter dette fikk jeg problemer med et motorfeste, en dag da jeg tok igang i motbakke hørtes det en tydelig rumling/during. Dette ble borte ved å sette bilen i revers, virket som motoren "smatt" på plass igjen. Greide ikke å provosere fram denne feilen igjen, derfor ble det ikke gjort noen tiltak.. For en uke siden da jeg skulle svinge ut på veien og ta igang, kom det en skikkelig voldsom during (som om motor lå inntil chassiet). Svingte da bare til siden og fikk fraktet bilen til verkstedet som byttet motor. Da de startet bilen, var det ingen during/rumling på tomgang, men ved litt pådrag hørtes lyden veldig tydelig. Verkstedet undersøkte, men fant egentlig ingenting som skulle tilsi hvor lyden kom fra. De byttet to motorfester, det venstre og det framre. Fikk igjen bilen i dag, friskmeldt av verksted. Det er mye mindre lyd enn det var, men noe galt mener jeg det er fortsatt. Hører det ved moderat til hardt (men ikke brutalt) pådrag i 1. og 2. gir i motbakke. Det er en slags rumling som ikke er noen motorlyd, men en type mekanisk kontakt mellom et eller annet..... Er det noen som har noen formening om hva dette kan være, og hva som bør sjekkes?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 30, 2010 steiner som sitter kilt fast i girkassefester feks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 5, 2010 Det viste seg at det var girkassefestet som var dårlig (for slapt) Er det vanlig at dette ryker på en 5 år gammel bil? (99000km) Og; Hva er prisen på noe sånt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2011 (endret) .,,,,,,, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 10, 2011 Fikk for ca 3000km siden byttet motor i min A4. 2005 2.0 TdiRett etter dette fikk jeg problemer med et motorfeste, en dag da jeg tok igang i motbakke hørtes det en tydelig rumling/during. Dette ble borte ved å sette bilen i revers, virket som motoren "smatt" på plass igjen. Greide ikke å provosere fram denne feilen igjen, derfor ble det ikke gjort noen tiltak.. For en uke siden da jeg skulle svinge ut på veien og ta igang, kom det en skikkelig voldsom during (som om motor lå inntil chassiet). Svingte da bare til siden og fikk fraktet bilen til verkstedet som byttet motor. Da de startet bilen, var det ingen during/rumling på tomgang, men ved litt pådrag hørtes lyden veldig tydelig. Verkstedet undersøkte, men fant egentlig ingenting som skulle tilsi hvor lyden kom fra. De byttet to motorfester, det venstre og det framre. Fikk igjen bilen i dag, friskmeldt av verksted. Det er mye mindre lyd enn det var, men noe galt mener jeg det er fortsatt. Hører det ved moderat til hardt (men ikke brutalt) pådrag i 1. og 2. gir i motbakke. Det er en slags rumling som ikke er noen motorlyd, men en type mekanisk kontakt mellom et eller annet..... Er det noen som har noen formening om hva dette kan være, og hva som bør sjekkes?? Jeg har hatt akkurat samme lyden på min, uten at noen kunne finne ut av det, jeg byttet til stivere diff feste bak og ikke hørt noe siden, men kommer det igjen vet jo at det er girkasse festet. selvom det skal være bare gått 3000km. Da fikk jeg endelig svar, takk. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...