Anbefalte innlegg

Hei!

 

Leter etter senkesett med Tüv papirer til min polo G40 94 modell...Finner endel til vanlig polo,men på mange står det at disse ekskluderer Polo G40 og passer bare vanlig polo...

 

Noen som vet hvor det kan være mulig å få tak i dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lavt skal du ha det da? Og hva er budsjettet. De fleste med høydejustering er godkjent til G40 også.

 

Eneste forskjellen på G40 kontra vanlig når det er demper og fjær er 10 mm kortere rebound og 25 mm lavere fjærer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lavt skal du ha det da? Og hva er budsjettet. De fleste med høydejustering er godkjent til G40 også.

 

Eneste forskjellen på G40 kontra vanlig når det er demper og fjær er 10 mm kortere rebound og 25 mm lavere fjærer

 

Vil ha det nokså lavt,men hovedmålet er å få det godkjent på biltilsynet.

Greia er at jeg møtte på teknisk på veien til vacn treffet på rudskogen sist måned,selvom weitec senkefjærene som stod på bilen var godkjente i vognkortet påstod de at de var kappet bak (noe som kan stemme,selvom ikke jeg har gjort det)..Derfor mistet jeg skiltene, må inn på full teknisk kontroll, og tenkte jeg da må få godkjent nytt understell og felger når jeg er å viser bilen..

 

Men stemmer det at fjærbeinet er helt med spindel foran, og passer demper/fjærer om hverandre om det er vanlig polo eller G40 sier du? På endel av senkesettene jeg har sett på nettet, er de godkjent opptil 55kW som er for lite..Budsjett er vel max 4-5 tusen kroner, men jeg kan godt også gå bare for fjærer også...

 

Noen forslag da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G40 har samme fjærbein ja. Jeg klarer ikke å se forskjell, men de har andre delenr, antagelig for å tjene mer på G40 deler

 

Prøve noe sånt? http://cgi.ebay.de/TA-GEWINDEFAHRWERK-VW-Polo-86c-0-9-1-3-G40-Diesel-TUV-/280565923386?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item4153083e3a

 

Sender det med dhl og hent det i Strømstad. Mulig parts and retards skaffer det rimelig også om du ønsker å kjøpe det i Norge.

 

Weitec har vel godkjenningspapirene til settet ditt (KW har og er samme selskap). Der står det antall vindinger normalt, så du kan sjekke fjørene du har nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelp...! Dette så egentlig veldig greit ut...Får se hvilket alternativ jeg velger..Blir ikke visning på bilsakskyndige før våren neste år..

Så får ta beslutningen nærmere da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.