Spacer eller adapter, fra 66,6 nav til 57,1

Anbefalte innlegg

Hei,

Dette både burde jeg kunne og sikkert kunnet søkt etter evt selv, men siden det er så mange flinke folk i klubben, så spør jeg her.

 

Hvis man skal bruke en Merce-felg med 66,6 nav på VW med 57,1 og samtidig trenger 10mm spacer, finnes det da en spacer som samtidig er et adapter slik at man får ulikt nav i hver ende, dvs 57,1 mot bilen og 66,6 mot felgen? Siden det er orig. Merce-felg er det vel ikke så lett å bruke senterringer heller...noen som vet mer om dette?

 

Takker for svar her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes eller så lager man selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes eller så lager man selv.

 

Lage fra scratch eller bygge om en vanlig 57,1 spacer med sentrering? Hvem gjør slikt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mannen som nettopp svarte deg over her burde ordne dette;)

 

Men sentreringsringer burde da være fullt mulig å oppdrive, selv om det er originale Mercedes-felger, eller? Kan ikke skjønner hvorfor det ikke skulle gå an ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde slike slike spacere, bare i 7mm. Satt i noen lorinser felger jeg skulle ha på A6n. Kjøper av felgene skulle ha de på en MB, så han har nok de spacerne liggende på hylla nå ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sentrerings ring på vanlig 57,1 spacer burde vel fungere fint?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, eller noe så enkelt som det du sier, Finn Kristian:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sentrerings ring på vanlig 57,1 spacer burde vel fungere fint?

 

Ja kanskje, men trodde at orig.felger kanskje ikke har den skråfalsen som gjør de egnet til bruk av senterringer. Men hvis det funker er det jo svært enkelt, vanlig 57,1 spacer med sentrering og senterring inni felg.

 

Noen som vet om man kan dreie ned 10mm spaceren bittelitt hvis man får litt subbing?

 

Takker for gode tilbakemeldinger her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte "vanlige" 57,1 mm spacere med sentreringsringer (57,1->66,6) i alu på de Brabus-felgene jeg hadde på min 3BG,ingen vibrasjoner what so ever

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kanskje, men trodde at orig.felger kanskje ikke har den skråfalsen som gjør de egnet til bruk av senterringer. Men hvis det funker er det jo svært enkelt, vanlig 57,1 spacer med sentrering og senterring inni felg.

 

Noen som vet om man kan dreie ned 10mm spaceren bittelitt hvis man får litt subbing?

 

Takker for gode tilbakemeldinger her :)

 

De fleste sentrernigsringer er vel laget i plast og "gir etter" litt når man trekket til med momentet på boltene?

Å dreie av spacere er vel en smal sak for de som kan bruke en dreie-benk.

John Arne er vel rette mannen å spørre om hjelp til dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sentreringsringe jeg brukte var av alu,tror ikke jeg ville brukt i plast. De jeg kjøpte var vanlig hyllevare hos Tevo dekk her i Ålesund iallfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senterringer i plast har ingen betyding overhode, da senterringen kun har som oppgave å sentrere felgen når du henger den på navet. Etter boltene er dratt til er det boltene som holder felgen på plass, ikke senterringen ;) 93% av alle senterringer er vel av plast, og funker jo også gull å kjøre uten senterringer, bare litt mere stress under montering :)

 

Et lite problem med 10mm spacer er at de ofte ikke har senterring fordi navet bygger ut mer enn 10mm, så litt ettersom åssen navet på bilen ser ut, kan du få litt lite å sentrere felgen på med bruk av 10mm spacer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes i 20 og 25mm adapter/spacer

Bil 5x112 57,1 og felg 5x112 66,5 MB

 

Men enklest å billigstmå vel somd et skrives være å bruke spacer med sentrerings ring for så å bruke plast ringer i felgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes i 20 og 25mm adapter/spacer

Bil 5x112 57,1 og felg 5x112 66,5 MB

 

Men enklest å billigstmå vel somd et skrives være å bruke spacer med sentrerings ring for så å bruke plast ringer i felgen.

 

Her er utvalget til Felgimport:

http://www.felgimport.no/wip4/product_detail.epl?id=486580&cat=13318&brand=&model=&type=&size=

 

Så ikke 10mm spacer med 5x112 og sentrering der, kun 66,6, men 12mm finnes i hvertfall.

 

Har brukt senterringer i både plast og alu og har ikke opplevd noe risting i rattet etc pga det. Men liker generelt ikke tanken på ikke å ha sentrering pga kål under montering av grisetunge felger og risiko for nevnte ubalanse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sentrerings-ringer i plast er noe dritt uansett.....Du kan gjerne få mine Runar,kan hive de i en konvolutt å sende de til deg. Jeg kjørte med 35 mm spacer bak og 30 mm foran

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sentrerings-ringer i plast er noe dritt uansett.....Du kan gjerne få mine Runar,kan hive de i en konvolutt å sende de til deg. Jeg kjørte med 35 mm spacer bak og 30 mm foran

 

Brukte senterringer i plast på OZ Opera (kjøpte av Dekkskift) og det funka helt fint, men vet det er mange plastringer som ikke passer 100% og det er noe ordentlig drit.

 

Du har plastringer fra 66,6 til 57,1? Jaja, bare å sende det, tusen takk sier jeg da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte senterringer i plast på OZ Opera (kjøpte av Dekkskift) og det funka helt fint, men vet det er mange plastringer som ikke passer 100% og det er noe ordentlig drit.

 

Du har plastringer fra 66,6 til 57,1? Jaja, bare å sende det, tusen takk sier jeg da :)

Nei de er laget i alu,har ikke helt troa på plast når det er snakk om store tunge felger som du skriver i et innlegg over her. Har opplevd at slike ringer i plast har knukket når man driver å skal hekte på noen store hjul på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei de er laget i alu,har ikke helt troa på plast når det er snakk om store tunge felger som du skriver i et innlegg over her. Har opplevd at slike ringer i plast har knukket når man driver å skal hekte på noen store hjul på bilen.

 

Jepp det kan skje og da er plast noe dritt!

 

Hvis du har senterringer i alu som du kan kvitte deg med så gir jeg gjerne en symbolsk sum for dem, si ifra hva du skal ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp det kan skje og da er plast noe dritt!

 

Hvis du har senterringer i alu som du kan kvitte deg med så gir jeg gjerne en symbolsk sum for dem, si ifra hva du skal ha.

Hehe du kan få de gratis.....send meg adressa di på pm du. Frimerker osv har vi massevis av på jobb ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe du kan få de gratis.....send meg adressa di på pm du. Frimerker osv har vi massevis av på jobb ;)

 

Så hyggelig, vi får kalle det borgerlønn for lang og tro tjeneste :) PM sendt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.